Bergen Startet 29.Juli.2021 Del på Facebook Startet 29.Juli.2021 Skal bestille noen små reservedeler (ett halegatt, og dempergummi til selvslåerskinne) av merket Pfeiffer. Men jeg finner ikke noen forhandler av dette merket i Norge (det kommer ikke opp noe ved søk på Flak, og heller ikke på et generelt Google søk) som jeg kan kontakte for besilling. Tyske SVB24 som jeg har benyttet noen ganger tidligere har produktene, med opplyser at de ikke lenger sender ordre under 280 EUR til Norge (de henvisertil Norske VAT/VOEC regler). Er det noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 29.Juli.2021 Del på Facebook Svart 29.Juli.2021 https://fjordsailing.no/hanse De kan vel skaffe dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 29.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2021 Jo, kan høre med dem, men basert på erfaringer hørt av andre kunder der ute er jeg litt skeptisk til om de bruker tid på småting som dette. Sitér dette innlegget Link to post
89rrc Svart 29.Juli.2021 Del på Facebook Svart 29.Juli.2021 AW Niemayer? awn.de har ein god del. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 30.Juli.2021 Del på Facebook Svart 30.Juli.2021 Her er i alle fall katalogen til Pfeiffer... https://www.pfeiffer-marine.de/wp-content/uploads/2021/04/pfeiffer_marine.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 30.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2021 Aw Niemayer har noe Pfeiffer, men ikke hva jeg er på jakt etter (jeg har katalog med produktnummer) . Fant halegattet i en annen tysk nettbutikk, men heller ikke denne sender til Norge. Har sendt en mail til SVB24 og spurt om det finnes noen måte at de kan sende ti Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Juli.2021 Del på Facebook Svart 30.Juli.2021 (redigert) Prøvd å søke etter selgere på eBay feks? De har jo hatt internasjonal shipping med mva lenge. Søk på Pfeiffer og Cleat feks: https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=pfeiffer+cleat&_trksid=m5467.l1311&_odkw=pfeiffer+cleat Aner ikke hva disse dingsene heter på engelsk men det finnes vel i katalogen. Redigert 30.Juli.2021 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 30.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2021 Ja, har prøvd å søke på eBay både på navn og artikkelnummer uten hell Produktene jeg er på jakt etter er: 72640101 Railing Track port side og Damper 74710026006 SVB24 var heller ikke til hjelp da de kun ville sende små forsendelser til ett firma med VAT/MVA nummer. Så jeg må nok høre med Fjordsailing, eller vente til noe kjente skal til Bremen hvor SVB24 har butikken sin. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Juli.2021 Del på Facebook Svart 30.Juli.2021 (redigert) Håpløst at sånn skal være så tricky. Sjekk evt billigpakke.no La inn for gøy nå og fikk opp tilbud på 425 kr for 4 kg pakke med dimensjon 40x20x25 cm. 5 arbeidsdager. UPS som leverandør. Fra Bremen til priv adresse Norge. Alternativ er gjerne kamerat med et eller annet firma med mva nummer osv. Redigert 30.Juli.2021 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 30.Juli.2021 Del på Facebook Svart 30.Juli.2021 Bergen skrev 56 minutter siden: Damper 74710026006 Den er jeg også på jakt etter.. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 31.Juli.2021 Del på Facebook Svart 31.Juli.2021 Eller få det sendt til Sverige, eventuelt poste restante. Så smugler du det derfra og hjem. Sparer mye papirarbeid. Lovlig også vil jeg tro, hvis beløpet er lavt nok. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 4.August.2021 Del på Facebook Svart 4.August.2021 Bergen skrev On 2021-7-30 at 23.40: Damper 74710026006 Denne har de i Vollen... 80 kr pr stk + frakt Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 4.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2021 @alidal Da tar jeg og kontakt med Fjordsailing der og bestiller. Takk for tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 11.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2021 Bergen skrev On 29.7.2021 at 17.56: Jo, kan høre med dem, men basert på erfaringer hørt av andre kunder der ute er jeg litt skeptisk til om de bruker tid på småting som dette. Siden jeg uttrykte noe skepsis til Fjordsailing, er det min gledelige plikt å melde at ikke bare har dem gitt meg god oppfølgning i å velge rett halegatt (den jeg trodde jeg skulle ha er ikke brukt på min båttype), men overrasket og positivt ved å ha denne og damper (som @alidal allerede hadde funnet ut ) på lager. Jeg trekker derfor tilbake min skepsis til Fjordsailing, og skaffer i alle fall de Pfeiffer delene som er brukt på Hanse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.