Jump to content

Forslag til batteriovervåkning


El barco de Sol

Recommended Posts

Jeg har et enkelt oppsett med 2 forbruk og 1 startbatteri. Batterivender 1+2+begge. Solstrøm koblet via regulator rett på forbruk. Ønsker å kunne overvåke batteristatus, lading,forbruk og status kapasitet. Enkel montering,gjerne uten kabling til monitor,men åpen for å legge kabel. Noen forslag til produkt?

 

Redigert av Lykken1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forbruk er koblet i paralell. Startbatteriet bruker jeg aldri,kun som reserveløsning. Forbruksbatterier,sum >200A og relativt nye. En natt i uthavn=50% restkapasitet. Bruker kjøleskap 85L,elektrisk vann og toalett. Mistenker at kjøleskapet må trekke sykt med Ampere.

Link to post
Share on other sites

100Ah på et døgn er MYE. Skaff deg et tangamperemeter og mål hvor mye kjøleskapet drar når det går, og lytt på lyden og se på klokken slik at du kan få en peiling hvor lenge det går om gangen og hvor lenge det ikke går. Med "normale" sommertemperaturer går mitt skap rundt 20% av tiden.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...