Jump to content

Sleipner ankervinsj slipper ikke ut. 350W og tau


Grand Banks jr

Recommended Posts

En kompis har denne vinsjen 

 

20210729_141205.jpg.afb0b138d6ecf2930828fd554c9e373d.jpg

 

Og dette styrereleet 

20210729_141325.jpg.cbd065655fd22a3641ee09e3ee992668.jpg

 

Det er trådløs fjernkontroll, og når man trykker på å slippe ut så sendes det et kort minus volt til vinsjmotoren. Men den slipper ikke tauet ut.

 

Det lyser ingenting på "feil dioder". 

 

Hva gjør vi med dette?

 

 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Har du prøvd å holde slipp ut inne over en litt lengre periode (10 sek)?

 

Min Engbo som ser "tilsvarende ut" fungerer slik at når jeg holder ut inne så skrur ytre del av kabularet (der hvor tauet går) seg ut slik at det ikke er klem på tauet og vipps så faller tauet ut. Når det skal inn så skrur ytre del seg først inn slik at det blir press på tauet før begge sider av kabularet går rundt og trekker opp tauet.

D5L

Link to post
Share on other sites

Ikke på min ankervinsj som har samme fjernkontroll som kompisens. Men jeg har en annen vinsj. Jeg må trykke på begge "On" for å skru på, men kan trykke én gang på utslipp og ankeret går ut.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...