Jump to content

Overhale MB-10/100s eller bytte til noe annet?


zooper

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en Maxi 77. Standard motor er MB-10/100s.

 

Jeg har ikke funnet båten enda, men tar det for gitt at motoren som sitter i den jeg ender med er nær dau eller er dau og erstattet med en påhengsmotor.

 

Jeg vil være ute etter å bruke minst mulig penger på maskinen, men kan bruke mye tid. Jeg har aldri forsøkt å nullstille en motor gjennom maskinering, kun splittet og byttet til nye komponenter.

 

hvilke oppgaver/komponenter må settes vekk til maskinverksted og hva kan man gjøre selv om man ikke har hverken presse, fres, eller dreiebenk o.l? Hva må man gjøre regning med å risikere å kunne måtte betale for det som må settes bort? Sandblåse, demontere, hone, justere, montere o.l. kan jeg gjøre selv.

 

Et alternativ er å bytte til en annen motor enn original, men jeg har lyst il å spare meg for ombygging av båten. Reserveplan er påhengsmotor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...