code- Startet 30.Juli.2021 Del på Facebook Startet 30.Juli.2021 (redigert) Jeg skal kjøre systemrens på min Yanmar 2qm20. Båten står på sjøen, og jeg har tenkt å kople fra sjøvannsinntak og eksos og ha disse i en bøtte, og la rensen kjøre gjennom mens motoren er i gang. Når det gjelder kjøling av eksos, så har jeg ikke tilgang til vannkran der båten står så jeg tenker jeg kan bruke en lensepumpe ned i sjøen til kjøling - jeg vet det ikke kreves mye vann for å kjøle eksosen, men kan for mye kjølevann skape trøbbel? Et raskt google søk forteller at "A 2QM engine @ 2800 rpm should be delivering out the exhaust at the stern 14 liters/minute", selv en liten lensepumpe leverer godt over dette, i tillegg så skal jeg ikke akkurat kjøre motoren på max turtall heller... Tanker/synspunkter? Redigert 30.Juli.2021 av code- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 30.Juli.2021 Del på Facebook Svart 30.Juli.2021 (redigert) Det skal ikke mye til for å kjøle eksosen så det finner du nok ut av. Det viktige er at du ikke pøser på vann når motoren ikke går slik at du fyller opp motoren. Redigert 30.Juli.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.