Engers Startet 30.Juli.2021 Del på Facebook Startet 30.Juli.2021 Jeg har en Bavaria 33sport fra 2008 med 2 stk Volvo D3 190 ogg DPS drev. De siste årene har babord motor/drev vært litt tung å få i gear. Altså må bruke litt krefter for å flytte spaken fra fri og bakover, eventuelt fra fri og fremover- Dette har blitt noe værre år for år. Styrbord motor/drev er dette helt fint. Innbiller meg at det er snakk om gearwire som har blitt treg. Kan noen her fortelle meg om det er kronglete å bytte dette? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 30.Juli.2021 Del på Facebook Svart 30.Juli.2021 Mulig jeg er på bærtur nå, men ble D3 fra 2008 levert med mekanisk giroverføring? Er det ikke elektroniske spaker på disse? Et bilde av spakene vil være oppklarende. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
VegJoh Svart 31.Juli.2021 Del på Facebook Svart 31.Juli.2021 Som @Brigg skriver, bilder ville være oppklarende også om det skulle vise seg at du har mekanisk overføring (både fra motorsiden og gearhendelside ) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Engers Svart 31.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2021 Dette er hendlene. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 31.Juli.2021 Del på Facebook Svart 31.Juli.2021 Dette er vel mekaniske hendler og hvis jeg ikke tar helt feil så benytter vil disse type 33C wirekabler. Har byttet tilsvarende på min Viksund. Helt grei jobb hvis du kommer greit til ved hendel og motor. Det er imidlertid viktig at du får helt riktig kabel og lengde på denne. Ta F.eks kontakt med TELMO på Skedsmokorset. De har peiling og god service og kan hjelpe deg å få det du skal ha Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
dante Svart 3.August.2021 Del på Facebook Svart 3.August.2021 Det er ikke noe problem å bytte disse. De går rett ned fra kontrollboksen og forbi luka i midt-kabin der du fint kommer til videre akterover. Du må sikkert fjerne endel strips på veien. Med danseplass i motorrommet er det greit å få videre. Du bør ha båten for land for å føre ut gearwire til drevet og montere. Er også mulig i vann men blir mer knot da drevet ligger dypt og det blir noe skruing. Om du har de brune kablene så bytt til svart eller blå type som går lettere i strømpa (teflonbelagt). Sitér dette innlegget Link to post
haig Svart 3.August.2021 Del på Facebook Svart 3.August.2021 Var innom et volvo verksted i sommer og kunden foran meg fikk beskjed om at det stod lengden på kabelen i begge ender Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 6.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2021 (redigert) Sitat Takk for svar dere!!!. En annen ting: Når dere ser bilder av hendlene mine, ser der kanskje at de ikke er veldig pene. Chrommen har sprekt opp osv. Har noen av dere noen ide om hva det koster å bytte dette komplett? Er kanskje så dyrt at det er meningsløst å bytte..... Redigert 6.August.2021 av Engers (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 7.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2021 Dante: Er det noen form for justering som må gjøres når man ytter wirer, eller er det bare å montere? Vet jo at bak på drevet skrur man inn denne "mutteren" så den står i midten når drever er i fri. Men det er kanskje noe oppe ved spakene også ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.