Nemo Ytterøy Startet 31.Juli.2021 Del på Facebook Startet 31.Juli.2021 Får inn sjøvann i kjølen når båten er i fart, finner ikke lekkasjen. Har noe tips? Har sjekket rorstammen. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 31.Juli.2021 Del på Facebook Svart 31.Juli.2021 (redigert) Aksel eller drevbåt? Pakkboks propellaksel Sjøvannspumpe og kjølekrets feste til hæljern/flyndre, om du har dette legg avispapir el under motor, og en isboks feks under pakkboks for å lokalisere. Redigert 31.Juli.2021 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Ytterøy Svart 31.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2021 Det kommer ikke vann i motorrommet, det kommer muligens inn bak? å siger forover etter at jeg har ligget i ro en stund. Har aksling og nymontert ny pakkboks. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 31.Juli.2021 Del på Facebook Svart 31.Juli.2021 Hvis det er vann i kjølen bak under aksel, er det vel stevnlager, hylserør, pakkboks, feste til flyndre/stevnjern som er mulighetene hvis ror er utelukket. Ville lagt noe under aksling, hatt med en til å se, ellet filmet, for å lokalisere. Lakk det før bytte av pakkboks? Hvis ikke, ville jeg kontrollert rundt denne først. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 1.August.2021 Del på Facebook Svart 1.August.2021 Er du sikker på at det er saltvann. Hvis du har en lekkasje ved vv tanken vil det dreneres under motorrummet og ende opp fremme i båten. Antar det er dørk luken ved trappen du har funnet vann under? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
NilsPils Svart 1.August.2021 Del på Facebook Svart 1.August.2021 Jeg har det samme på motorbåten Saowanee. Hos meg er det fra akseltetningen. Jeg har akseltetning med simmering. Den sitter skjevt på akselen. Det gir en pumpeeffekt som gir en liten lekkasje når akselen roterer. Ved stillstand er det helt tett. Det tok lang tid før jeg fant ut av det. Dette skal jeg rette opp, men det er en nokså omfattende jobb nester gang båten er på land. Jeg lever godt med det foreløpig. På tresnekka Tora hadde jeg også lekkasje akter, også bare under gange. Det var fordi hekken graver seg litt ned under gange og lekkasjepunktet ved akterstevnet kom under vann. Nabobåten i marinaen fikk også vann i kjølen under gange. Der viste det seg å være lekksaje fra impellerpumpa på motoren Dersom dette bare opstår under fart holder jeg en knapp på akseltetningen eller et lekksjepunkt som er over vannlinjen når båten igger i ro. Alternativt lekkasje fra saltvannskretsen til motoren. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Comforthe Svart 1.August.2021 Del på Facebook Svart 1.August.2021 NilsPils skrev for 2 timer siden: Jeg har det samme på motorbåten Saowanee. Hos meg er det fra akseltetningen. Jeg har akseltetning med simmering. Den sitter skjevt på akselen. Det gir en pumpeeffekt som gir en liten lekkasje når akselen roterer. Gir ikke dette lekkasje i motorrommet? Jeg oppfattet trådstarter som om at det ikke var der han hadde vann. Jeg har også samme båt og er interessert i så mye info som mulig 😊 Som deg har jeg forøvrig også hatt lekkasje i forbindelse med sjøvannspumpen. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Gullfisk Svart 1.August.2021 Del på Facebook Svart 1.August.2021 Comforthe skrev 1 time siden: Gir ikke dette lekkasje i motorrommet? Jeg oppfattet trådstarter som om at det ikke var der han hadde vann. Jeg har også samme båt og er interessert i så mye info som mulig 😊 Som deg har jeg forøvrig også hatt lekkasje i forbindelse med sjøvannspumpen. Litt vanskelig å si for oss som ikke kjenner båten spesifikt. Det ble nevnt rorakse, så jeg gikk ut i fra bak i kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.