bjorn. Startet 31.Juli.2021 Del på Facebook Startet 31.Juli.2021 Prøver igjen Ankervinsj er het død Engbo med tau. Mulig det var drad for hardt opp ved siste bruk. At den muligens har låst seg Noen som har forslag Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 31.Juli.2021 Del på Facebook Svart 31.Juli.2021 Jeg hjalp en kompis med dette tidligere i uken. Han trykket gjentatte ganger på "slipp ut" mens jeg dro hardt ut ankertauet. Plutselig slapp det. Så rå kraft pluss gjentatte trykk på "slipp ut" fungerte for oss. Der var også tauet dratt hardt inn. Var ny båt for ham og han trodde han hadde automatisk stopp. Det var ikke på hans vinsj... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Sturee Svart 31.Juli.2021 Del på Facebook Svart 31.Juli.2021 Klikker det i rele, eller er den helt død? Kan være automatsikring er gått dersom den er blitt dratt for hardt. Ellers har jeg også opplevd å kjøre fast kabular på min quick vinsj, da fikk jeg løsnet det med manuelt håndtak som jeg trykket det jeg klarte med beinet, samtidig som jeg trykket ned på vinsj. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 31.Juli.2021 Del på Facebook Svart 31.Juli.2021 Du kan jo også løsne bolten som står i senter av kabularet. Når den er løsnet deler kabularet seg i to, tauet er løst og du har antagelig løst problemet. Sitér dette innlegget Link to post
bjorn. Svart 1.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2021 Jeg takker for gode forslag Jeg prøver disse i morgen. Har et problem, vinsjen ligger noe vrient til. Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.August.2021 Del på Facebook Svart 1.August.2021 bjorn. skrev for 19 timer siden: Ankervinsj er het død Engbo med tau. Mulig det var drad for hardt opp ved siste bruk. At den muligens har låst seg Noen som har forslag Løsne tauet fra kabularet, mulig stopptråden rundt tauet sperrer. mål at sikringen er hel. Hva ble svaret på dette? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.