Jump to content

Mercury 60hk går varm


Sommer1990

Recommended Posts

Hei, har en 60hk 3syl. 2takt 99mod som kjøler dårlig. 

Når jeg kjører den med klokker er det ingen problem. Kjørt den med klokker i 45min uten noe tegn til varmgang. 

Kjører den i bøtte og det kommer kontrollstråle(kanskje ikke like sterk som med klokker). Sjekket termostat og den ser grei ut, åpner som den skal når jeg legger den i varmt vann. 

Har ikke sjekket impeller ennå men tenker at siden det kommer kontrollstråle er den grei...? 

En ting jeg merket er at kontrollstrålen ikke holder en jevn temperatur. Veksler hele tiden mellom varmt og kaldt, er dette riktig? 

Jeg hadde sett for meg en jevn temperatur. 

Tok ut termostaten og kjørte den uten, etter 2min hadde den allerede god varme, tenkte dette var litt vell tidlig...? 

Noen ideer? 

Redigert av Sommer1990 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Prøvde litt til idag. Ser at når jeg kjører uten klokker varierer vanntemperaturen veldig. 

Klører jeg med klokker er vannet konstant kaldt. 

Tenker det er dårlig vann flow fra impeller. Se om jeg rekker å ta av undervannshuset seinere 🤞

Hvordan kan jeg forvente at en slitt Impeller ser ut? 

Redigert av Sommer1990 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...