Jump to content

Skyvedør i glass som trenger smøring

BåtGeir

Recommended Posts

Gni godt inn med et T-lys, jeg tror du vil bli overrasket hvor godt og lenge det fungerer. Vi smurte noen treskuffer i et skatoll for 30 år siden, de var helt håpløse å skyve inn og ut, og nå glir de like fint fremdeles.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

PÅ bilen har jeg elektrisk glasstak, og han på verksted sa at jeg ikke måtte smøre i skinnene med olje, men med grafitt om det gikk tregt.  Vil tro det er bedre på slike skyvedører også. Olje blir bare klin og binder til seg dritt og lortt

Edited by -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg ville prøvd silionspray. Brukte det på noen skyvedører på kontoret, som knapt lot seg rikke. Nå åpner jeg dem med lillefingeren.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Da var det telys jeg hadde for hånden. Det funket bra det Lars. Døren går lettere og helt lydløst. Og veldig billig. Takk for godt tips. Bitteliten: Det er ikke hjul på døren ,men ser ut som små plastklosser(2 stk) som er festet på døren, og som sklir i skinnen.

Edited by BåtGeir (see edit history)