BåtGeir Startet 1.August.2021 Del på Facebook Startet 1.August.2021 Har en skyvedør i glass inn til cabin som "skrker" når den åpnes/stenges. Har smurt skinnene med olje, men det funker dårlig. Hva smører man med? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.August.2021 Del på Facebook Svart 1.August.2021 Gni godt inn med et T-lys, jeg tror du vil bli overrasket hvor godt og lenge det fungerer. Vi smurte noen treskuffer i et skatoll for 30 år siden, de var helt håpløse å skyve inn og ut, og nå glir de like fint fremdeles. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hedwig Svart 1.August.2021 Del på Facebook Svart 1.August.2021 Lithium eller silikon vil vel også være gode smørealternativer? Ellers er metoden Lars nevner velprøvd og god. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.August.2021 Del på Facebook Svart 1.August.2021 Men har du klint inn med olje så bør du vaske vekk det før du går over til et av alternativene nevnt over. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2021 Del på Facebook Svart 1.August.2021 Smør hjula, ikke skinna. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 2.August.2021 Del på Facebook Svart 2.August.2021 (redigert) PÅ bilen har jeg elektrisk glasstak, og han på verksted sa at jeg ikke måtte smøre i skinnene med olje, men med grafitt om det gikk tregt. Vil tro det er bedre på slike skyvedører også. Olje blir bare klin og binder til seg dritt og lortt Redigert 2.August.2021 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
BåtGeir Svart 2.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2021 Tusen takk for tilbakemeldinger her. Jeg smurte med 5-56. Da vasker/tørker jeg vekk det med noe sprit. Lars: når du skriver t-lys. Tenker du da å smelte/dryppe stearin ned i skinnen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.August.2021 Del på Facebook Svart 2.August.2021 Nei, bare gni det på, også ypperlig på glidelåser. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
index Svart 2.August.2021 Del på Facebook Svart 2.August.2021 Jeg ville prøvd silionspray. Brukte det på noen skyvedører på kontoret, som knapt lot seg rikke. Nå åpner jeg dem med lillefingeren. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
BåtGeir Svart 2.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2021 (redigert) Da var det telys jeg hadde for hånden. Det funket bra det Lars. Døren går lettere og helt lydløst. Og veldig billig. Takk for godt tips. Bitteliten: Det er ikke hjul på døren ,men ser ut som små plastklosser(2 stk) som er festet på døren, og som sklir i skinnen. Redigert 2.August.2021 av BåtGeir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.