Jump to content

Voks til finerkant beskyttelse


MS Victoria

Recommended Posts

Demonterte teakdekk på baugspyd i dag. Tre skruer og så kunne jeg ta med hjem en 20 mm finerplate med teakstaver montert oppå. Den ene halvdelen er hengslet og kan åpnes som en luke for tau etc. På grunn av at kanten på denne dekks platen ligger i en nedfeldt glassfiberkant samles det fuktighet her langs kanten og det ser ut som om kanten på plata har vært satt inn med en slags voks som skal beskytte mot vanninntrengning. Har vasket hele greia med teakrens i dag og lurer på hva slags voks jeg bør sette kanten inn med og om hvor jeg kan få tak i dette.

Hele platen ble skiftet for 4 år siden nettopp pga av vannintrengning delaminerte fineren. Nå lagres båten inne og jeg tar med meg denne greie hjem på tørr plass. Men utesesongen er lang og jeg ønsker å få lang levetid på denne plate. Noen råd ? :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Bilde

 

Det er denne teakbiten - er det ikke? Selve luka i teak som kan vippes opp - og som da ikke har beskyttende sika i kanten ettersom den er en luke? Egentlig en dårlig konstruksjon av Nidelv dette her når de bruker "fusketeak" der som de ikke får forseglet kantene med sika.

 

Jeg ville ringt Vidar Nilsen eller Kaare på lageret på Nidelv og hørt jeg. Trenger du tlf nr til Vidar så send meg IM.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...