Jump to content

Viknes 770-Demontering av vask/benk på WC


Bikkeren

Recommended Posts

Har fått hull i varmtvannslangen som ligger på baksiden av skottet på toalettet. Det er vann fra bereder til vask på toalett og pantry. Det er en liten utsparing i skottet ( under benken) slik at jeg kan se lekkasjen, men kommer ikke til slangen uten å demontere benken. Noen som vet hvordan en demonterer benk for vask på toalett  i en Viknes 770 ( 2008 modell). Eneste skrudde forbindelsen jeg kan se er en liten «brakett» under benken. Ref. bilde. 

E6F058AC-1FC5-457D-8868-879782503F34.jpeg

67E99A07-3B18-4F57-BA72-961181027805.jpeg

Link to post
Share on other sites

På de eldre modellene som ble laget på Askøy er det et rør/kanal fra motorommet som ender opp i skapet i pantryet. Der de fleste har kannen til wallasen. Inni den går kabel til wallas etc og slanger for varmt/kaldtvann. Kanalen på de ligger i toppen av innerlineren som du ser på bildet hvor teaklisten og såpebeholderene står oppå. Kun synlig fra skapet og bak batteriene/septiltank i motorrommet.

På de nyere aner jeg ikke.

 

Ville prøvd Viknes sør, produsenten av den modellen der.

Muligens de har ferieavikling nå? 

En telefon avklarer fort det.

 

Tlf: 370 12 270
E-post salg: torstein@viknes-sor.no
E-post regnskap: post@eratio.com
E-post service: service@viknes-sor.no

 

P6020989.jpg.0a06e77b05f86dc6e7538db488b97f2d.jpg

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fant jammen et bilde fra skapet under pantryet hvor slangene kommer på de gamle 770ene.

Ved skrukorken på kannen ser du såvidt i utsparringen i platen som dekker litt av enden på kanalen hvor slanger etc går.

Du ser og slanger (med T-stykker) gå opp mot blandebatteriet på taolettet.

Men dette er som  sagt  på de gamle.

PB260818.jpg

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for innspill. Det er et «trekkerør» i mellom motorrommet og innredning, men det går ikke helt fram til skapet under pantry. Enden av «trekkerør» stopper innenfor vasken på toalett. Det kan jeg se via en liten utsparing i skott under vask på toalett. Jeg kan altså se lekkasjen, men ikke komme til uten å fjerne vask/benk. Montør hos Viknes som kjenner 770 kommer tilbake fra ferie til neste uke👍

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...