LarsaM Startet 4.August.2021 Del på Facebook Startet 4.August.2021 Hei. Jeg har en Yamarin med en 2007 mod Yamaha F100d som plutselig stoppet ifm. redusering av fart. Den starter i et halvt sekund før den stopper igjen. Den får bensin, gnist og luft. Har tømt hele bensinsystemet, fylt opp med ny bensin. Men ingen forandring. Den tenner men stopper umiddelbart. Er det noen som har opplevd noe lignende? Legger ved en You*ube link Oppstart motor LarsaM Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 5.August.2021 Del på Facebook Svart 5.August.2021 Dette opplevede jeg på min 2005 F100 også i fjor høst, men da jeg slo av og på tenningen, var problemet borte. Fikk inntrykk av at det kunne ha noe med tomgangskontroll å gjøre? Prøv å skru av og på hovedstrømsbryteren og se om problemet fortsatt er der. Om det ikke blir borte skulle jeg også gjerne vist hva som forårsaker dette. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.August.2021 Del på Facebook Svart 5.August.2021 Har bytta hovedstrømsbryter to ganger på min båt! sist kjøpte jeg en som var tre ganger dyrere! håper den har bedre kvalitet! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LarsaM Svart 16.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2021 Hei igjen, litt tregt svar. Men var på ferie. Sliter fortsatt med påhengeren. Den starter men stopper umiddelbart. Har forsøkt å koble til ekstern bensin tilførsel, drenert ut all bensin fra systemet og fylt på ny. Har koblet opp strøm til systemet utenom hovedbryter. Men ingenting fungerer. Har vært i kontakt med verksted (Yamaha). De mener det er en sensor som stopper motoren. Skal se om jeg får tak i diagnose utstyr til Yamaha for å lese av feilkoder. Det var meeget dyrt å feilsøke hos merkeforhandler, så det må bli evt. siste utvei. Kjøp Yamaha sa de Sitér dette innlegget Link to post
tilla Svart 2.September.2021 Del på Facebook Svart 2.September.2021 Hei. Min bror har samme problemet på sin motor, har du funnet ut hva som feiler ? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 2.September.2021 Del på Facebook Svart 2.September.2021 Det kan være tomgangsventilen. Junior hadde lignende problemer i fjor. Han fikk motoren til å gå ved å gi gass i fri, for deretter å være meget rask å koble i gir og gi gass. Ikke en god løsning... Vi tok også ut tomgangsventilen og justerte på denne manuelt. Da startet motoren, men gikk ganske høyt på tomgang. Bestilte ny, monterte og alt i orden. Mener den kostet ca kr. 2000,- Se link under https://www.yamahareservedeler.no/100hk/2007?n=F100 ETL/X&m=F100D&c=6D9&r=Europe (020)&h=Intake 1&pic=125742&id=4544 Nr 10 på tegning. Sitér dette innlegget Link to post
LarsaM Svart 6.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2021 (redigert) Hei igjen, Jeg kjøpte inn en diagnosekabel m/software. YDS 1.33 Koblet opp og kjørte diagnose. Fikk ikke opp noen aktive feil på motoren. Ser den har logget feil tidligere på "overcooling", så tenker å bytte termostat og temp sensor. Må begynne i en ende her.. Likte ikke at det ikke logger noen feil på sensorer. Jeg skal sjekke ut tomgangs control ventil Mort1 Redigert 6.September.2021 av LarsaM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 7.September.2021 Del på Facebook Svart 7.September.2021 Overcooling er 99% sikkert termostaten som har satt seg i åpen stilling. Det skjedde på min F100 også, og problemet ble borte etter bytte av termostaten. Lurer på om det var feilkode "49". Sitér dette innlegget Link to post
tilla Svart 7.September.2021 Del på Facebook Svart 7.September.2021 Tror du har vann i bensinen, på min brors motor demonterte jeg "kammeret" som høytrykkspumpen står i og blåste dette rent med trykkluft, etter at det ble montert sammen igjen slo jeg av og på tenning 8-10 ganger samtidig som jeg pumpet på blæren slik at kammeret fylte seg opp igjen, motor startet og fungerer fint. Sitér dette innlegget Link to post
LarsaM Svart 27.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2021 Hei igjen, Da er det meste feilsøkt på denne motoren. Jeg hadde akkurat samme problem, som Mort1 beskrev lengre oppe i tråden. Ventilen stod fast i lukket posisjon. Denne kom ikke inn med feil på YDS. Byttet i ny ventil (6 ukers leveringstid og kr 3200,-) Motoren startet og malte som en katt etter mange uker i hvile. Takker så mye til Mort1 for løsningen! Sånne forum er utrolig gode og ha! Sparte meg for mye penger ifm. feilsøking på aut. verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 27.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2021 Se der ja, veldig hyggelig å være til hjelp. Vi fikk beskjed av yamahaforhandler i Bergen at dette var en meget sjelden feil. Kanskje ikke det likevel.... husker ikke helt men mener junior kjøpte ny hos Bildøy båt og motor. De er ihvertfall servicevennilige der, og de raskeste vi normalt klarer å få deler ifra, viktig det midt i sesongen. Veldig flott at det ordnet seg, og særdeles bra at du gir tilbakemelding👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.