Jump to content

Start/forbruks batteri til 115HK Merc


-morten-

Recommended Posts

Hei har en påhenger med 115hk. har i dag et Sønnak 68Ah 650A.  Batteri er kombinert start og forbruk.   har ikke noe store forbrukere.  Pantrypumpe, kartplotter , landterner, stereo, vindusvisker. Han på verkstedet nevnte en gang at det kansje var litt lite!  Noen som har peiling?  jeg kan veldig lite om strøm og elektronikk! synes det er et vanskelig og komplisert tema!

Link to post
Share on other sites

Nei var bare en komentar som sønnen min slengte ut..   jeg tror egentlig batteriet er gåent.   hadde litt dårlig futt her i sommer, men har ikke sjekka nå i det siste. gikk veldig tungt rundt på starteren, men det er kansje effekten som er gåent og ikke for lite batteri

Link to post
Share on other sites

Har Biltema 62 Ah på min Mercury F115, har alltid funket fint.

Men jeg bruker jo ikke noe særlig strøm utenom når motoren går da.

Batterier av det rimelige slaget varer sjelden lengre enn 6-7 år hvis de da ikke får godt stell, dvs. alltid holdes toppladet året rundt. Mitt står i båten året rundt iallefall. Jo kaldere jo bedre :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...