jørn Startet 5.August.2021 Del på Facebook Startet 5.August.2021 Hei Har en Yanmar 4lha-Stp på en Inter 9300. I dag når jeg skulle ut får jeg ikke turtall over 2000rpm. Når jeg gir på synker turtalet bare etter noen sekunder. 2015 mod med 300t på telleren. Fant en løs bolt på klemflensen, men bolten lar seg ikke stramme, så må bytte den. Noe annet det kan være? Har fått noe vann i tanken, det har jeg drenert bort og det er ikke noe vann i vannutskilleren nå. Sist tur gikk jeg på lavt turtall i 2t, men ruset den ved brygga før jeg slo den av. Turen før det gikk jeg på høyt turtall og ingen problemer. Aldr vært noe røyk eller unormalt med motoren før. Når jeg ruser den i fri får jeg fint 3300rpm. Har fått tips om å sjekke røykbegrenseren, det skal jeg sjekke. Har også dykket for å se om det er noe med propellen, men kan ikke se at det er noe unormalt der. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 5.August.2021 Del på Facebook Svart 5.August.2021 Her er en en del mulighter men gå for det enkleste og billigste først: Sjekke/bytte alle filtrene. Lekk pakning på filter? Gammel god feil er pakning som ligger igjen ved filterbytte så det er to pakninger der.. Er det et lite finfilter på fødepumpe? Sjekk instruksjonsbok. Begynn i en ende og sjekk ut. Ikke ta alt på en gang så du ikke aner hva feilen var. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 5.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2021 Takker @Gudrun Da begynner jeg der. Tar alt av filtere som første feilsøking + filterene. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 5.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2021 «Årets båteniustast» får jeg nok ikke, men «Årets klovn» kan jeg garantere for. Jeg har rett og slett glemt åpne kranen etter at vannutskiller ble tømt i går. Godt ferien snart er ferdig, så hodet kan gjøre annet enn å være på pause tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 5.August.2021 Del på Facebook Svart 5.August.2021 Det var i allefall en fiks som ikke loppet deg for flerfoldige båtlapper Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
jørn Svart 5.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2021 Kostnadsmessig ble det 0kr, erfaringsmessig 100%. Fikk i alle fall gjort et dykk i Glomma for å sjekke propell, så nå er det laaaaang dusj. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 6.August.2021 Del på Facebook Svart 6.August.2021 Og jeg som satset på en lang tråd. Popcorn var innkjøpt.. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 6.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2021 Kjenner jeg meg selv @Gudrun så går nok noe annet snart i stykker og ny tråd, skal gi deg beskjed da, hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 6.August.2021 Del på Facebook Svart 6.August.2021 Kos deg på sjøen. La bare den grå sliteren få litt stell ihht manualen så har du motor i maaaange år ennå. Siden det er fredag tenkte jeg å vennlig mobbe andre motormerker litt, men det er for mange som ikke har humor så lar det være. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.