Nordan family Startet 6.August.2021 Link til dette innlegget Startet 6.August.2021 Hei. Har en ford sabre 2704et som blåser ut kjølevann fra ett lokk på manifold. Sitter ett firkantet lokk på manefolden. Når jeg ligger på 1500 omdr og 8knop lekker det ikke men vist jeg gasser den opp i over 2000odr og 16knop så begynner den å sprute ut kjølevann der.. så spørsmålet mitt er egentlig og d angakelig bare er å fikse den lekasjen eller om noe da er galt siden den spytter ut vann der?. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 6.August.2021 Link til dette innlegget Svart 6.August.2021 Et bilde eller to ville hjulpet på... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.August.2021 Link til dette innlegget Svart 6.August.2021 Mest sannsynlig bare en dårlig pakning. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 6.August.2021 Link til dette innlegget Svart 6.August.2021 index skrev 25 minutter siden: Mest sannsynlig bare en dårlig pakning. Eller korrosjon om manifolden er sjøvannskjølt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.August.2021 Link til dette innlegget Svart 6.August.2021 Lazyjack skrev 1 time siden: Eller korrosjon om manifolden er sjøvannskjølt. Ja, like sannsynlig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nordan family Svart 6.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2021 index skrev for 3 timer siden: Mest sannsynlig bare en dårlig pakning. Okei.så ikke unormalt at det er litt trykk der.? Båten koker aldri eller mister vann utenom at d spruter ut der..olja er også fin så tror ikke d er noe galt med topp pakning hvertfall.. og bytte pakning der er en enkel sak så da prøver jeg det først da å ser.takk for svar☺️ Sitér dette innlegget Link to post
Nordan family Svart 6.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2021 Lazyjack skrev for 2 timer siden: Eller korrosjon om manifolden er sjøvannskjølt. Den er sjøvannskjølt. Men lekasjen er enkel fiks å tette.men d jeg tenkte mest på var om d er normalt at d blåser ut eller om d er noe galt utenom lekkasjen som gjør d.vist d var forståelig d jeg skriver.?ikke så god til å formulere meg. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 6.August.2021 Link til dette innlegget Svart 6.August.2021 Har du unormalt høyt trykk på sjøvannet ville jeg tenkt delvis tette kjølere eller eksosbend alt etter hva som er etter manifolden. Men et bilde ville kanskje hjulpet litt på... Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Har ikke inngående kjennskap til 2704 motoren, men har en senere serie 2720 selv. Denne har egen varmeveksler og ikke i kombibasjon med eksosmanifold. Men jeg erfarte samme feil som deg. Problemet mitt var at jeg hadde fylt den for full, og at den spyttet ut overskytende vann. Når jeg lot være å etterfylle så forsvant problemet. Les instruksjonsboka om hva som er riktig nivå. Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.