Jump to content

Ford 2704et blåser ut kjølevann

Nordan family

Recommended Posts

Hei. Har en ford sabre 2704et som blåser ut kjølevann fra ett lokk på manifold. Sitter ett firkantet lokk på manefolden. Når jeg ligger på 1500 omdr og 8knop lekker det ikke men vist jeg gasser den opp i over 2000odr og 16knop så begynner den å sprute ut kjølevann der.. så spørsmålet mitt er egentlig og d angakelig bare er å fikse den lekasjen eller om noe da er galt siden den spytter ut vann der?.

index skrev for 3 timer siden:

Mest sannsynlig bare en dårlig pakning. 

Okei.så ikke unormalt at det er litt trykk der.? Båten koker aldri eller mister vann utenom at d spruter ut der..olja er også fin så tror ikke d er noe galt med topp pakning hvertfall.. og bytte pakning der er en enkel sak så da prøver jeg det først da å ser.takk for svar☺️

Lazyjack skrev for 2 timer siden:

Eller korrosjon om manifolden er sjøvannskjølt. 

Den er sjøvannskjølt. Men lekasjen er enkel fiks å tette.men d jeg tenkte mest på var om d er normalt at d blåser ut eller om d er noe galt utenom lekkasjen som gjør d.vist d var forståelig d jeg skriver.?ikke så god til å formulere meg.

Har ikke inngående kjennskap til 2704 motoren, men har en senere serie 2720 selv. Denne har egen varmeveksler og ikke i kombibasjon med eksosmanifold. Men jeg erfarte samme feil som deg. Problemet mitt var at jeg hadde fylt den for full, og at den spyttet ut overskytende vann. Når jeg lot være å etterfylle så forsvant problemet. Les instruksjonsboka om hva som er riktig nivå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...