OddSkag Startet 7.August.2021 Link til dette innlegget Startet 7.August.2021 (redigert) Mercruiser 2.8 200 2007 mod. Motor begynte å fuske og viberere etter pådrag, kommer også grå røyk og lukter diesel. Får ikke omdreininger og vibererer, går sikkert bare på 3 sylindere. Noen som vet hva dette er? Redigert 7.August.2021 av OddSkag (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Hvis ikke moderator skal slette inlegget ditt bør du legge til et par ord til, for eksempel vibrasjon/går ujevnt i tillegg til overskriften din. Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Ventilhavari er et kjent problem på disse. Sånn som jeg har forstått det er det pga en dårlig batch med ventiler fra produsent. Symptomene du beskriver kan være resultat av et sånt havari. Du bør ikke ha motoren i gang før du har fått undersøkt. Ta en kompresjonstest. Kan selvfølgelig feks være en gåen dyse og. Sitér dette innlegget Link to post
NorDan_780 Svart 7.August.2021 Link til dette innlegget Svart 7.August.2021 Hei @svendis. Har tilsvarende problem med ventilhavari på en 2008, (mulig produsert i 2007) QSD 4.2 liter. Finnes det noen "offesielle" kilder som kan bekrefte at de hadde dårlige ventiler i dette tidsrommet? Sitér dette innlegget Link to post
OddSkag Svart 8.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2021 Hei. Er nye ventiler av bedre kvalitet? Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 8.August.2021 Link til dette innlegget Svart 8.August.2021 Jeg har ikke noen offisielle kilder på det nei. Snakket med han som driver VM Spesialisten i England for noen år siden da jeg overhalte min ES200 som jeg kjøpte med ventilhavari. Han mente det var en dårlig batch for det skjedde ikke på motorer før rundt 2003-2004. Jeg byttet alle ventilene på min. Mener de var merket med en eller annen mnd i 2012 de nye jeg monterte. Sitér dette innlegget Link to post
NorDan_780 Svart 8.August.2021 Link til dette innlegget Svart 8.August.2021 Ok, sendte de en mail her om dagen. Motoren din har fungert fint etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
OddSkag Svart 10.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2021 Ventil havari på sylinder nr 2; motor blir tatt ut og skifter alle ventilene. Krysser fingre for at turbo har berget Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 18.August.2021 Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Min motor har fungert veldig bra etterpå. Den er nå gått 550t etter overhalingen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.