Marex Sr. Startet 7.August.2021 Del på Facebook Startet 7.August.2021 Hei! Jeg er ny på dette forumet, og lurer på følgende: Hva gjør jeg for å få teaken på framdekket til å bli naturlig pen og grå? Kun vask med mildt såpevann? Grønnsåpevask? Eller benytte en eller annen teak-rens? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 7.August.2021 Del på Facebook Svart 7.August.2021 Vekommen på forumet.Lett vask med sjøvatn,så boracol. Om dekket er skittent,har jeg brukt den milde teakrensen til Respekt før behandling med boracol.Deretter kun boracol. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.August.2021 Del på Facebook Svart 7.August.2021 (redigert) Velkommen ombord 😊 Zalo vask. Skumbad med myyyk børste på TVERS av trefibrene i teaken. så boracol. Da blir det slik utover sommeren ser det slik ut (ikke helt tørt her etter at jeg skylte båten med ferskvann) Redigert 7.August.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marex Sr. Svart 8.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2021 Takker for raske svar med gode råd! Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 9.August.2021 Del på Facebook Svart 9.August.2021 Bare sjøvann og myk børste på tvers av fibrene en sjelden gang. Boracol bare hvis du har problem med grønske. Aldri såpe eller rensemidler på naturlig teak. Desverre ser jeg til stadighet teak som har blit behandlet i stykker med vask og skuring der det er dype riller mellom fibrene, eller også oljet teak med soppangrep. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Marex Sr. Svart 9.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2021 NilsPils skrev for 8 timer siden: Bare sjøvann og myk børste på tvers av fibrene en sjelden gang. Boracol bare hvis du har problem med grønske. Aldri såpe eller rensemidler på naturlig teak. Desverre ser jeg til stadighet teak som har blit behandlet i stykker med vask og skuring der det er dype riller mellom fibrene, eller også oljet teak med soppangrep. Takk for svar. Mulig jeg må til med noen rensemidler da teaken er temmelig skitten, og trolig er oljet av forrige eier. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 9.August.2021 Del på Facebook Svart 9.August.2021 Ville brukt Respekt sin teakrens,den milde blå pakning dette for å rense for, videre bruk med boracol,og sjøvatn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.