sailerman Startet 7.August.2021 Del på Facebook Startet 7.August.2021 Hei har kjøpt meg en Hasla 26 1976. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i pakning til den manuelle lensepumpa? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 8.August.2021 Del på Facebook Svart 8.August.2021 Den kan godt være uoriginalt montert en gang, så det er vanskelig å si uten bilde av pumpen og/ eller merke og modell. Jeg ville hørt med Maritim Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
FamFar Svart 8.August.2021 Del på Facebook Svart 8.August.2021 Enig med ovenstående. Etter at jeg kjøpte min Hasla 26 i 2019 har jeg forsøkt å sanke informasjon om min båt og Hasla 26 generelt, og det er ikke lett å finne info om den. Jeg har ikke klart å lokalisere noen plakett i min båt som forteller byggeår, etc. Ellers stalker jeg finn.no og kikker på alle annonser jeg finner. Det gjennomgående inntrykket jeg sitter igjen med er at de fleste (alle?) er levert som halvfabrikata og at det ikke finnes en offisiell standard modell eller utførelse på hverken innredning eller utførelse forøvrig (rekker, vinduer, etc). Jeg har for eksempel ikke manuell lensepumpe i min båt. Kun på septiken. Så, du må nok gjøre som ovenstående foreslår. Ellers oppfordrer jeg deg til å bli med i gruppene "Hasla" og "For oss som har Hasla 26" på FB (hvis det er lov med slik "reklame" her?). Gruppene er små, men vokser. Her deles det info fra tid til annen, og du kan jo spørre der om noen av de andre eventuelt har en slik pumpe. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.