Jump to content

Lodde Dyserør eller bytte?

Kaptein50

Recommended Posts

Hvilke motor er det?

Hvis dere er på ferie ville jeg sølvloddet og bare kjørt videre, da jeg antar det er skaffetid på slikt? Og bytte til høsten/ vinteren. Men hvis du har tid nå er det vel best å bytte. Aldri godt å vite når det begynner å lekke et annet sted.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

pipe skrev 9 minutter siden:

Så du spurte om nød rep i en annen tråd men rak ikke å svare så ble det glemt.
Jeg ville kuttet rørene med en rør kutter eller baufil for å sette inn en drivstoffslange med doble klemmer.
Dette varer lenge nok til å bli en permanent løsning.

Fortell meg hvilken drivstoffslange som kan holde trykkpulser på minst 500 bar, i tillegg til at den ikke flekser så mye at trykket faktisk klarer å opne fjærtrykket på injektoren. Og hvilken slangeklemmer er godkjent for trykk på flere hundre bar?

bellen skrev 28 minutter siden:

Fortell meg hvilken drivstoffslange som kan holde trykkpulser på minst 500 bar, i tillegg til at den ikke flekser så mye at trykket faktisk klarer å opne fjærtrykket på injektoren. Og hvilken slangeklemmer er godkjent for trykk på flere hundre bar?

Så vidt jeg kan se på bilde er det ikke ett dyserør som er lekk.

Redigert av pipe (see edit history)
bellen skrev 9 minutter siden:

Jo, det er det. Du ser 6 stk dyserør som er klamret sammen. Hva skulle det ellers være?

Du har rett.
Jeg trodde det var det tykke røret i bunnen som lakk men ser nå på bilde att strålen står ut av ett av dyserørene.
Faktisk måtte jeg under dekk i mørket for å se ute i solen er det for lyst.

Mathias33 skrev for 10 timer siden:

Foretrekker skikkelig løsning men behøver ikke å koste skjorta hvis ikke nødvendig

Hør med diesel-verksteder i nærheten om de kan lage nye. Ikke uvanlig at de har utstyr for det og kan produsere billigere enn å kjøpe originale. 

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Hulda skrev 20 minutter siden:

Bare for dem som tror at dette er veien å gå. 

Det er vel ingen som tror dette er veien å gå?
Jeg som sitter ute i sollyset med laptopp trodde det var det tykke røret i bunnen som var lekk.
Dette røret antar jeg er tilførselrøret, derfor kom jeg med det forslaget.
Etter heftige protester tok jeg meg en tur under dekk for å se på bilde i mørkere omgivelser.
Da så jeg tydelig strålen ut av dyse røret så en drivstoffslange som typisk er godkjent for 15 bar gjør lite nytte på ett dyserør.

Jeg har ett universal reserve dyserør liggende i båten.

Det er en kveil og skal kunne bøyes til slik at det kan erstatte ett hvilket som helst dyserør (må naturligvis passe på gjengene da, de er jo falset og har mutteri begge ender)

Det er en original Volvo del, kjøpt på Volmax i sin tid.

Kanskje noe å tenke på??

Hold kjeft,når du snakker til meg!

At rørene må være like lange, har jeg aldri tenkt på. Men ser en på hvordan rørene er dandert (uten å måle), ser det jammen ut til at de er lagt slik for å oppnå dette for min motor.

dieselslanger2.jpg.5ead0dc06e99c60cab8c3469115688a2.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...