Jump to content

Lodde Dyserør eller bytte?


Kaptein50

Recommended Posts

Det er bare enkelte sære Ford'er som kom rett etter dampmaskinen som ikke har lik lengde på røra :-) De andre som har rpm over 3000 har lik lengde. Tror til og med Merchedes 190D fra 70-tallet hadde lik lengde. Til og med AEC fra 1944 hadde etter husken lik lengde (maks turtall 1800 rpm). Men akkurat denne siste må jeg sjekke.

 

Jadda, alle rør like lange:

AEC.jpg.f04de7b2dbf4abbc4f701e4c5bed01b6.jpg

Dette er den eldste dieselmotoren jeg noen gang har jobbet med. Seks sylindre, 7,58 liter sylindervolum, 95 BHK Max, 1800 rpm. Underkvadratisk, lengre slag enn boring. Bygget i England, og allerede da metrisk! Det var litt av en bil. Trekk på alle fire, winch montert sentralt i ramma, 4 usynkroniserte gir forover og lavgir på alle gir. Vekt foraksling 4,2 tonn, vekt bakaksling 4,2 tonn. Lockheed luftbremser. Biltilsynet gråt da de måtte bevilge skilter for bruk på offentlig vei.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...