Hulda Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 (redigert) Det er bare enkelte sære Ford'er som kom rett etter dampmaskinen som ikke har lik lengde på røra :-) De andre som har rpm over 3000 har lik lengde. Tror til og med Merchedes 190D fra 70-tallet hadde lik lengde. Til og med AEC fra 1944 hadde etter husken lik lengde (maks turtall 1800 rpm). Men akkurat denne siste må jeg sjekke. Jadda, alle rør like lange: Dette er den eldste dieselmotoren jeg noen gang har jobbet med. Seks sylindre, 7,58 liter sylindervolum, 95 BHK Max, 1800 rpm. Underkvadratisk, lengre slag enn boring. Bygget i England, og allerede da metrisk! Det var litt av en bil. Trekk på alle fire, winch montert sentralt i ramma, 4 usynkroniserte gir forover og lavgir på alle gir. Vekt foraksling 4,2 tonn, vekt bakaksling 4,2 tonn. Lockheed luftbremser. Biltilsynet gråt da de måtte bevilge skilter for bruk på offentlig vei. Redigert 9.August.2021 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.August.2021 Link til dette innlegget Svart 9.August.2021 Ja lik lengde skal det være, det nødrøret jeg refererer til er universalt og skal passe til hvilken som helst dyse på større Volvo dieselmotorer. Det er derfor det skal byttes ut med korrekt rør så snart det er mulig. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.