Jump to content

Eksosbend på VP TAMD 60C

myrisa

Recommended Posts

Eksosbendet på min TAMD60C knakk av på siste båttur (se bilder) helt inn til flensen. Jeg var litt overrasket da bendet er 4-5 år gammelt og jeg har ikke sett noen indikasjon på at det har vært noen svakheter. Spørsmålet er om dette lar seg sveise. Vil nødig kjøpe nytt bend da det koster 25kNOK, og håper at dette lar seg reparere.

Kan dette være en reklamasjonssak?

IMG_4446.jpg

IMG_4447.jpg

Jeg skiftet to slike hos meg på en Fairline med twin innstallasjon til nye ekslusive originaler, og så knakk de jammen for ny eier noen år senere (6-7-8 år eller noe slik). Det er nok ikke kvalitet som i gamle dager. Kjenner flere som har fått sveist den overgangen, så det går. Kjenner også til folk som har fått laget nye hos sveiseverksted. For noen år siden ble det også solgt uoriginale i USA for en brøkdel av originalprisen. De var syrefaste og blanke - men om de var gode eller dårlige har jeg ingen aning om.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...