myrisa Startet 8.August.2021 Del på Facebook Startet 8.August.2021 Jeg har kommet over en større motor til min Scand Atlantic 32 som jeg lurer på å gå for. Motoren er en VP63P (370HK). Det følger med gear til motoren som er av typen "zf irm 220 A 1.53:1". Er det noen som vet om dette gearet kan passe til båten min? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 8.August.2021 Del på Facebook Svart 8.August.2021 Det var den girkassen som var vanligst på de engelske båtene +- 40 fot med 2x63P. Mener giringen ofte var nærmere 2:1, men 63P er jo en lavturtallsmotor (maks 2800 rpm). eneste jeg jeg hørt og lest om endel ganger er at i twin oppsett, blir gassen som går i revers fortere slitt og utvikler en ulyd da kraften går gjennom 3 aksler i kassa ved reversert dreieretning mot 2 i normal. det andre alternativet er vel ZF/ Hurth 85 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.