Jump to content

Hvordan koble strøm til BJ5000 juksamaskin

ole_propell

Recommended Posts

Hei. Jeg har kjøpt en brukt Beltronic BJ5000 juksamaskin til sjarken min. Maskinen er levert med et støpsel med fire ledere, og jeg må legge opp en kontakt for strøm til juksamaskinen. Kan noen hjelpe med informasjon/koblingsskjema for hvordan man legger opp strøm til maskinen?

• 2 år senere...

Jeg finner manualen her:

https://cdn.abicart.com/shop/ws51/97151/art77/174292777-06109d-Manual_BJ53ex_Nor_Utgave_12_Prog_1.1915.pdf

Og der står det blant annet:

"De to røde kablene kobles til batteriets plusspol og de to blå til minuspolen. Uansett 12V eller 24V.
NB For din egen sikkerhet; koble viaen sikring!"

Det virker unektelig litt rart med 2 + 2 ledninger, men tror det har å gjøre med alternativ kobling med flere enheter i serie.

Er ellers litt misunnelig. Før ønsket jeg meg en slik, men sånn som fisket er i Oslofjorden nå har det liten hensikt. Det hjelper ikke med fint utstyr når fisken ikke er der . . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Kjellg skrev 7 minutter siden:

Du bør åpne støpselet og legge ut bilde av innmaten her. Aller helst, spesielt om det er andre farger på lederne en rød og svart, så hjelper det veldig om man ser hvordan det er koblet inne i selve maskin. 

Det enkleste er kanskje aller først å måle i støpselet om de er sammenkoblet to og to som bruksanvisningen indikerer . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Oppdaget helt tilfeldig at det var kommet svar på denne nå 2 år etter at jeg skrev innlegget.

Jeg fant ut av det den gangen, og det var ganske enkelt.  Maskinene har en kabel med 4 ledere, 2 i rødt og rødt/stripet, og 2 i blå og blå/stripet.  Begge de rødlige er pluss og begge de blålige er minus.

Nå skal jeg bare prøve å finne ut av hvordan man kan få varsling på epost dersom noen svarer på et innlegg man har skrevet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...