Trotters Startet 12.August.2021 Link til dette innlegget Startet 12.August.2021 (redigert) Jeg forsøker meg med en posting her. Mitt første innlegg, tror jeg, så det slettes hvis jeg bommer totalt. Dette handler kun om kuriosa. Jeg kjøpte en brukt Askeladden 16 combi i sommer av noen som hadde fått seg større båt, men de var usikre på hvilken type den er. Et søk i båtregisteret på antatt (halvveis leselig) registreringsnummer ga svar om at den var registrert som en Sjømann, og navnet på forrige registrerte eier stemte overens med selger. Er det noen som drar kjensel på denne modellen, eller kan bekrefte at det er en Sjømann? Den har en ganske spesiell kant nedenfor vinduene jeg aldri har lagt merke til på noen annen båt. Ettersom nye eiere var litt nysgjerrig og veldig hyggelige, har jeg lyst til å hjelpe dem å finne svar, så da prøver jeg her. Redigert 12.August.2021 av Trotters Redigert skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 12.August.2021 Link til dette innlegget Svart 12.August.2021 Finnes det Sjømann 16? Har aldri hørt om den modellen… Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Trotters Svart 13.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Jeg kjenner ikke Sjømann, men har søkt på litt ulike sånne betegnelser, uten å finne noe som helst på nett. Det går liksom i Sjømann 22 på alt jeg finner. Derfor laget jeg denne tråden her. Sitér dette innlegget Link to post
svaberget Svart 15.August.2021 Link til dette innlegget Svart 15.August.2021 Tror det du har bilde av er en Norcem Fun 21. Sitér dette innlegget Link to post
ibiza5 Svart 15.August.2021 Link til dette innlegget Svart 15.August.2021 limbo golden star 16? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 15.August.2021 Link til dette innlegget Svart 15.August.2021 ibiza5 skrev 12 minutter siden: limbo golden star 16? Det tror jeg du kan ha helt rett i. Den ligner i hvert fall noe veldig: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=227558510 Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Trotters Svart 22.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Tusen takk for gode innspill. Jeg synes begge deler kan likne. Det er litt vanskelig for meg å avgjøre da jeg (akkurat som dere) kun har dette ene bildet å vurdere ut fra. Eierne av båten har fått linken til denne tråden og informasjon om forslagene. Tusen takk for hjelpen, alle sammen. hilsen Trotters Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.