Jump to content

Spørsmål rundt tohatsu 8hk 2001 mod

Båt80

Recommended Posts

Hei

Har en tohatsu 8hk fra tidlig 2000 tallet. Der er det ett rør som staget jeg velger gir med går gjennom som er tæret i stykker de nederste cm. 

Er dette noe som er og få tak i? Evt laget? Motoren er totalt demontert og røret er tatt ut. 

Legger ved bilde av aktuelt rør med rød pil. Og ett av røret som er demontert.

Screenshot_20210812-183959_Samsung Internet.jpg

20210812_184248.jpg

20210812_184313.jpg

Delekatalog og deleleverandører finner du jo på nett, både i inn og utland. Hvis du ikke har en Tohatsu-forhandler i nærheten da?

Du har jo også sprengskisse fra boats.net, de har vel slikt å selge? Men kanskje dyr frakt.

Hvis det bare er et relativt enkelt metallrør så kan du sikkert få laget/dreid et slikt. Kanskje i rustfritt eller syrefast stål.

Hvis det ikke funker med aluminium da. Men røret er kanskje en del av styremekanisme/motoroppheng?

Men arbeidstimer i Norge koster. Tenker det blir dyrere enn å kjøpe et nytt.

Har du cirka en slik modell?

tohatsu.jpg.7613d2f753ad542892fc4ddca91929d7.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under evig reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16

BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Ja, er vel ca det samme som står på den jeg har, bare den er 2 år eldre. Er nok en del av styremekanisen/oppheng.

I sprengskissen så er ikke det røret merket med noe tall så vet ikke om det er og få bestille. 

• 2 weeks later...

Var på leten etter deler til en 8hk Tohatsu selv tidligere i år. Var i kontakt med West System som er nevnt her - men de refererte videre til Krogstadfjorden Marina AS, som vistnok skal ha et verksted med stort delelager.

Fikk aldri svar fra de på min henvendelse fra Krogstadfjorden Marina - men kan være verdt å kontakte.

Selv fikk jeg alle deler jeg var ute etter på ebay hvor det finnes mye orginale deler til disse motorene.

Kontaktopplysninger til Krogstadfjorden Marina AS er:

Krogstadveien 5, 
Tomb Brygge, 1640 Råde

E-post: post@krogstadfjorden-marina.no
Telefon: 69284230, Mobil: 95064294

Du kan også fylle ut kontaktskjema her:

https://krogstadfjorden-marina.no/