Second Wind Startet 12.August.2021 Del på Facebook Startet 12.August.2021 Sikring har gått gjentatte ganger på Isoterm kjøleskap i min Comfortina 35 fra 2002. Jeg kan ikke se at det er tegn til kortslutning på ledningene. Etter kontakt med importøren har jeg byttet den svarte elektronikkboksen . Det hjalp ikke - systemet er helt dødt etter jeg byttet den svarte elektronikkboksen (med den gamle boksen kom lys på og platen i kjøleboks ble kald før sikring går etter noen minutter). Skal jeg bare forsøke å bytte den røde elektronikkboksen til kr 4000,- , eller er det noen form for feilsøking jeg kan prøve? Kan noen hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
vindmann Svart 12.August.2021 Del på Facebook Svart 12.August.2021 Er det en sånn boks du mener: https://www.westsystem.no/p/17808/tillegsenhet-el-asu Hva med å koble direkte til den innebygde, analoge styringen («svart boks») for å se om den starter da? Da ser du raskt om det er der eller i aggregatet feilen ligger. Og sikker på at ingen kabelsko ligger mot hverandre i den røde boksen, det er trangt inni der. Sitér dette innlegget Link to post
Second Wind Svart 13.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2021 Ja det er en sånn boks. Du tenker å koble direkte på pluss og minus inngang til den svarte boksen? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 13.August.2021 Del på Facebook Svart 13.August.2021 Er sikringen av rett storleik? Sitér dette innlegget Link to post
Second Wind Svart 13.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2021 Ja Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 13.August.2021 Del på Facebook Svart 13.August.2021 Koble rett på den sorte boksen. Det er en normal styring, Asu enheten er tillegg. Du må muligens laske termostat, eller flytte over fra Asu. Står vel merket tilkoblinger på den sorte, eller se om du finner skjema på nett. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 13.August.2021 Del på Facebook Svart 13.August.2021 Du kan teste kompressor med kun den sorte boksen ,fra topp minus neste pluss no tre og fire hvis du har,ikke nødvendig for test D og T lager du loop imellom for test uten termostat kompressor skal da starte Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 13.August.2021 Del på Facebook Svart 13.August.2021 Som gullfisk svarte loopen er den i bunn og tredje fra bunn Sitér dette innlegget Link to post
Second Wind Svart 13.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2021 Takk skal prøve dette på søndag. Sitér dette innlegget Link to post
Second Wind Svart 8.November.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2021 Hei igjen, Takk igjen for alle gode forslag. Til slutt fant jeg ut at det var en kortslutning på en usynlig del av ledningen fra hovedtavla på båten til den svarte kontrollboksen (sikringen gikk da jeg hadde koblet ut den svarte boksen). Jeg har trekt helt nye ledninger og systemet fungerer perfekt igjen- og jeg har en reserve kontrollboks til et par tusen kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.