Jump to content

Isoterm ASU kjøleskap med Danfoss BD35F kompressor virker ikke


Second Wind

Recommended Posts

Sikring har gått gjentatte ganger på Isoterm kjøleskap i min Comfortina 35 fra 2002. Jeg kan ikke se at det er tegn til kortslutning på ledningene.  Etter kontakt med importøren har jeg byttet den svarte elektronikkboksen . Det hjalp ikke - systemet er helt dødt etter jeg byttet den svarte elektronikkboksen (med den gamle boksen kom lys på og platen i kjøleboks ble kald før sikring går etter noen minutter).

Skal jeg bare forsøke å bytte den røde elektronikkboksen til kr 4000,- ,  eller er det noen form for feilsøking jeg kan prøve? Kan noen hjelpe?

Link to post
Share on other sites

Er det en sånn boks du mener:

https://www.westsystem.no/p/17808/tillegsenhet-el-asu

 

Hva med å koble direkte til den innebygde, analoge styringen («svart boks») for å se om den starter da? Da ser du raskt om det er der eller i aggregatet feilen ligger.

 

Og sikker på at ingen kabelsko ligger mot hverandre i den røde boksen, det er trangt inni der.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei igjen,

Takk igjen for alle gode forslag. Til slutt fant jeg ut at det var en kortslutning på en usynlig del av ledningen fra hovedtavla på båten til den svarte kontrollboksen (sikringen gikk da jeg hadde koblet ut den svarte boksen). Jeg har trekt helt nye ledninger og systemet fungerer perfekt igjen- og jeg har en reserve kontrollboks til et par tusen kroner.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...