jupan Startet 12.August.2021 Link til dette innlegget Startet 12.August.2021 (redigert) Da jeg tok opp båten i går for å spyle vekk groen før jeg fortsetter sesongen oppdaget jeg at ett område utmerket seg spesielt, hvor bunnstoffet hadde forsvunnet akkurat der det tidligere har vært reparert en skade. Resten av skroget har gelcoat men akkurat her var det bare ren polyester før jeg hadde på epoxyprimer, bunnstoffgrunning (sølvgrått) og bunnstoff (blått). Grønnskjæret er groerester. Bunnstoffet har forsvunnet nøyaktig i utstrekning som er likt som skadestedet. Man begynner jo å tenker alle mulige slags konspirasjonsteorier, men har noen opplevd dette selv og vet hva det kan skyldes? Redigert 12.August.2021 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibiza5 Svart 12.August.2021 Link til dette innlegget Svart 12.August.2021 epoxy primer som har herdet forlenge før bunnstoff ? epoxyprimer bunnstoff skal påføres når primer er finger tør smitter ikke. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Tipper voksen fra topcoaten ikke har blitt fjernet før epoxyprimer ble påført. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 JRO skrev for 15 timer siden: Man begynner jo å tenker alle mulige slags konspirasjonsteorier, men har noen opplevd dette selv og vet hva det kan skyldes? Ikke så unormalt det der. Anbefaler å matte ned området med 60 papir for hånd og påføre 3-4 strøk tokomponent epoxyprimer. Mens det siste strøket ennå klebrig, påfører du et strøk hardt bunnnstoff, deretter et strøk selvpolerende. Det harde bunnstoffet får da en varig binding til primeren og flasser ikke av. Helt vanlig at skadeområder ikke blir sluttført med en god prosedyre primer og bunnstoff. Tid er penger vet du Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 13.August.2021 Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Ja, helt vanlig. Eksempelvis så har International egen 'festeprimer' for bruk mellom epoxy og bunnstoff eller annet toppstrøk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.