Odyssevs Startet 13.August.2021 Del på Facebook Startet 13.August.2021 (redigert) Hvilken motor er det Mercury brukte til denne? 4-sylindret totakter. To forgassere. Jeg tviler sterkt på at de lagde egen blokk til den. Adapterplaten mellom pumpen og blokken er nok en indikasjon på at de brukte en eksisterende outboardblokk. Diameter på akselen (som i outboard går ned til propellhuset) er ca. 22.5mm, 13 splines. Vedlagte bilde viser pakningen mellom blokk og adapterplate. Motoren er fra 1999 iflg installasjonstidspunktet. Noen kilder hevdet at det er en Optimax blokk. Redigert 13.August.2021 av Odyssevs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cmb Svart 13.August.2021 Del på Facebook Svart 13.August.2021 Kan du ikke bare gå inn på dele tegning å sjekke delenr på blokk til opti påhenger og opti sportjet. Finnes mange websider som har deletegninger. Mvh Cmb Sitér dette innlegget Link to post
Odyssevs Svart 14.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2021 Jeg har erfart at en og samme del kan ha flere delenummere. F eks en bolt som er dønn identisk kan ha ett delenummer for en motor og ett annet for en annen. Så det er ikke konklusivt. Mercury har nok databaser som gir info om felles bruk men det er tilsynelatende ikke offentlig tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Odyssevs Svart 6.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2021 Etter å ha sjekket mer lurer jeg på om det likevel er en XR, ikke XR2. Da er det Force dvs Chrysler som har laget den. Men eksosmanifolden er nok Mercurys eget produkt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.