Askeladden73 Startet 13.August.2021 Del på Facebook Startet 13.August.2021 Lampen på displayet gløder rødt for batteri. (Ikke konstant rødt) Ved oppstart er det ikke noe gløding, men begynner å gløde når turtallet stiger ved kjøring av båt. Den lader hele tiden maks (litt over 14) og går ned til litt over 12 når jeg stanser motoren. Den kan også slutte å gløde når den går på tomgang. Lader likt ved måling av batteri og ingen synlige skadet/irring på kabler i dashbord eller batteri. Hva kan dette være og er er det skummelt å kjøre båten når den både lader riktig og ikke tappes? Det skal sies at dette oppstod da jeg måtte bytte batterier etter at de gamle gikk tomme. Håper noen har fornuftige og gode svar på dette. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 13.August.2021 Del på Facebook Svart 13.August.2021 (redigert) Askeladden73 skrev for 2 timer siden: Lampen på displayet gløder rødt for batteri. Hvilket display, hvilken lampe, hvilken båt og hvilken motor? Hadde du enda greid fylle ut profilen din så kunne noen kanskje hjulpet deg. Et bilde sier ofte mye... Redigert 13.August.2021 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden73 Svart 14.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2021 Båten er en 21 fot med innenbords mercruiser 120 hk dieselmotor. Lampen i Displayet, merket gult, gløder rødt og det blir mer gløding ved økende turtall. Lamper for temp, olje og batteri. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 14.August.2021 Del på Facebook Svart 14.August.2021 To ting aller først. Var motor avslått når du bytta batteri og er du heilt sikker på der ikkje var noe løs tynn ledning igjen etter skifte Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden73 Svart 14.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2021 Ja, motor avslått og jeg har en venn som er elektriker som har sett over koblinger i display og på batteri. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 14.August.2021 Del på Facebook Svart 14.August.2021 Er det alle lampene i panelet, eller bare en lampe som lyser? Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden73 Svart 15.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2021 Det er bare lampen med batteri som gløder, varierer med turtall og mest ved høyt turtall. Olje og temp gløder ikke. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 De gangene jeg har opplevd dette har det vært en defekt diode i dynamoen. Mulig du kan ha samme feil. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Askeladden73 Svart 18.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2021 Takk for tips. Det er flere som har sagt det samme, jeg sjekker opp mer på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.