THS1983 Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 (edited) Har en gummibåt (QuickSilver 240) til ungene og skal ha en liten motor på den. Valget står mellom en Yamaha 4 HK 2-takt fra 2002 eller en ny 4 HK 4-takt. Vurderer også mindre motor da ungene er 8-11 år, men ønsker egentlig revers som kommer på 4 HK og oppover. Synspunkter? Edited August 14, 2021 by THS1983 (see edit history) Quote Link to post
VegJoh Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 Hei, En to-takter som er i orden og riktig justert er lettere å dra i gang for barna, enn en 4-takter er min erfaring. Men det skal sies at jeg ikke har testet hvordan en splitter ny 4-takter er. Tidligere så var jo 4 takterne noen kilo tyngre enn 2 takterne i samme hk, men det har kanskje også endret seg. Uansett, så bør det være et poeng at motoren er relativt driftsikker og at barna klarer å starte denne selv hvis de skulle få stopp. Lykke til Quote D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz | Bavaria 36 Cruiser Link to post
Traale Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 Jeg har en 4-takt Suzuki som jeg nå har satt i garasjen fordi ungene sier styrekulten vibrerer for mye og så er den litt tung å starte. På gummibåten jeg hadde før ble noe av vibreringen borte i båten, men nå har vi en alu jolle og der blir det en del vibrasjon. 2-takterne har en helt annen gange. Men de er ikke så glad i tomgangskjøring.. Jeg hadde prøvd med 2-takteren, de er også lettere. Quote Link to post
Recommended Posts