mons Startet 16.August.2021 Del på Facebook Startet 16.August.2021 Båt ligger tom fortøyd i stake utfor Kristiansand. Stjålet? http://n247.no/?nyhet=14723&tittel=Politiet_onsker_kontakt_med_eier_av_denne_baaten Sitér dette innlegget Mons Link to post
Grand Banks jr Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 Håper det ikke har skjedd en tragedie, men bare et tyveri. Det burde blitt påbudt å merke alle båter med navn og telefonnummer til eier. Feks et klistremerke eller en etikett i baugen på båten. Tenk hvor mye ressurser/ tid man og samfunnet hadde sluppet å (mis-)bruke... Ser det er mange argumenter mot et påbudt båtregister, men påbudt merking hadde jo kunne fungert. I havna min båt ligger i så har jeg trengt å komme i kontakt med båteiere 4 ganger i år. 1 gang da båten sank. 3 ganger for å gi beskjed om slitt fortøyning og/ eller punktert fender Ingen av gangene var det lett å finne eiers kontaktinfo. Minst en av gangene var det ikke båten til den som eide plassen... Noen ganger er det tidskritisk. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Martine29 Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 Regner med at nesten alle båtforeninger etterhvert har oppdatert medlemssider med tlfnr... Alle og hvermannsen trenger vel ikke å ha tilgang til navn på båteier. Og når båt har sunket i hjemmehavn er det ikke enkelt å lese av en lapp med navn Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 Håper det er det samme denne gangen som forje gang jeg så dette, en "bryggetyv" som fikk seg en lærepenge. Forjegang jeg så dette så måtte båteieren hoppe i vannet å svømme 100m Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 Nei, det er slettes ikke alle båtforeninger som har oversikt. For en bryggplasseier kan leie plassen videre, og det har vi opplevd. I sommer sank en båt ved plassen sin som var leid ut. Båt var ikke merket, utleier hadde ikke navn og telefonnummer tilgjengelig og det var et detektivarbeid å finne ut hvem som leide plassen. Jeg har tilgang til alle lister, men det hjelper ikke når listene ikke stemmer med virkeligheten. Påbud av merkelapp kan hjelpe med slikt. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.