Krimart Startet 16.August.2021 Del på Facebook Startet 16.August.2021 Jeg har opplegg til reveline for rev 1 der den låses med en tauklemme som sitter på trinsen i maste-enden av bom'en, rett ved bombeslaget. Det et fungerer greit når jeg rever, men å ta ut rev er litt krøkkete fordi tauklemmen låser revelinen med mindre jeg klemmer inn hendelen. Er vi to om bord går det greit, men ved soloseilas er jeg nødt til å sette på en reim for å få klemme inn hendelen for å få fornuftig mating av revelinen mens jeg vinsjer opp storseilet. Jeg vet ikke om det skal være slik? Mangler det kanskje en fjær e.l.? Jeg tror jeg vil prøve å fjerne hele klemmen og helle rigge en blokk nede ved mastefoten og tauklemme på hyttetaket (har dette for rev 2). Dessverre er det litt mekk å ta vekk klemmen, har vurdert det før men konkluderte da med at jeg lar den være. Dette er en gammel selden-rigg. Noen som har hatt tilsvarende utfordring? Eller noen råd? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 (redigert) Da blir det å sette på en strikk, som du smetter låsarmen inn under. Har ikke denne løsningen selv, fant et bilde på nettet: Redigert 16.August.2021 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 16.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2021 Code0 skrev 44 minutter siden: Da blir det å sette på en strikk, som du smetter låsarmen inn under. Har ikke denne løsningen selv, fant et bilde på nettet: Ja, det er jo slik jeg gjør det nå, men med en reim. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 (redigert) Krimart skrev 1 time siden: Ja, det er jo slik jeg gjør det nå, men med en reim Hvis du ikke vil bruke klemmene på bommen (har vel ikke sett noen som gjør det), så er det å føre revelinene tilbake til cockpit og ha tau-lås / kløtsj på hver reveline foran vinsjen på hyttetaket. Du trenger ikke ta vekk tauklemmene på bommen, de kommer ikke i konflikt om du har en stropp som vist. Redigert 16.August.2021 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 16.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2021 Ja, det er det jeg vurderer, men da må jeg eventuelt lage en permanent løsning for å få bort klemmen ved bom'en. En rem/strikk blir for utsatt.. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 16.August.2021 Del på Facebook Svart 16.August.2021 Krimart skrev for 1 time siden: lage en permanent løsning …araldit… Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.