Jump to content

Sikring til starter ryker Yamaha 40f utenbordsmotor


Atleha

Recommended Posts

Hei. 

Prøvde å starte motoren for første gang i sesongen, men motoren startet ikke. All annen elektronikk fungerte som normalt, men når jeg dro om tenningen, så kom det bare et klikk. Fant ut at sikringen til startmotoren røyk. Ny sikring ryker også.

 

Motoren var delvis under vann for et år siden. Første jeg gjorde var å skylle med lunkent vann og spraye alle kontakter med wd40. Etterpå har jeg gått over alle kontakter og rensket en gang i blant. Motoren  har også vært på service, der de også gikk over kontaktene. 

 

Jeg har også gått over alle kontakter igjen, men ingen tegn til korrosjon, så jeg forstår ikke hvor en eventuell kortslutning skjer. Motoren fungerte utmerket før jeg tok den opp nå i vår, så dette har skjedd mens motoren har stått på land. Så det jeg lurer på er om andre har opplevd lignende, eller har en løsning på problemet. Kan det være batteriet som det er feil på?

 

Takker for svar.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...