Norvezanin Startet 18.August.2021 Del på Facebook Startet 18.August.2021 Hei, jeg har en god stund drevet og sett etter en passende båt til mitt bruk og har kommet over en som kan være perfekt utenom den ene tingen at det står i en stor bensin motor, både motor og drev var fungerende når båten ble tatt på land, men ønsker rett og slett ikke innennbords bensin, så mitt spørsmål er da om hvilken motor alternativer jeg har som passer på drevet? Mvh Chris Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 18.August.2021 Del på Facebook Svart 18.August.2021 Skal ikke si at det ikke lar seg gjøre men jeg ville ikke ha brukt det drevet på en diesel. Det har feil utveksling og vil slite med momentet fra en dieselmotor som jo ikke har samme høye turtall som en bensinmotor. Da ut motor og drev og selg det som en pakke. Fin så en ny dieselmotor som er komplett med et drev som passer motoren. Sitér dette innlegget Link to post
ulyden Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Jeg har kjørt en 2.5 liters turbodiesel på et alpa one drev siden 2003. ca 800timer. Drevet har holdt men måtte bytte bunndel pga en sprekk i aluen for 10år siden. Kjører relativt lett båt ca 1600kg og når ca 30knop. Motorytelsen vet jeg ikke men ca 130hk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.