Jump to content

Targa 35 vs minor 34 2009 mod

togj1605

Recommended Posts

Hvilken av desse egner seg best til skyssbåt, med tanke på dårlig vær, pris, billigst i drift og løsninger? 

Har sett at targaen er en god del tyngre enn minoren, så regner med den er bedre sjøbåt?

Men dette påvirker også farten ser eg. Minoren går 3-5 knop fortere enn targaen med samme motorer. 

Såg en minor til salgs der dei sa at dei hadde «fylte skrogsider» hva vil dette si?

Hvor mange skal du godkjenne den for ? 

Men hvorfor vil du ha så inn i hel&#%®@ dyr skyssbåt ? Mye slitasje på båten, blir mange timer, mange brygger, mange som går ombord, bikkjer, folk som drekker, folk som spyr, baggasje som beveger seg i sjøen og riper opp div innredning, med andre ord så synker den fort i verdi 

Selv har jeg den billige saken her, med en d6 330 så marsjer jeg 25knop og ca 25L/T og den er godkjent til 12passasjerer. Den var godkjent for 19 tideligere men etter at 1400 foreskriftene kom så blei den nedregestrert  

IMG_20210521_175020.jpg

togj1605 skrev 33 minutter siden:

Såg en minor til salgs der dei sa at dei hadde «fylte skrogsider» hva vil dette si?

Jeg vet sargo/minor har skumfylte skrog, så det er nok det. Men targa har vel det de også da jeg altid leser at targa er et hestehode foran sargo. 

Eika skrev 14 minutter siden:

Men hvorfor vil du ha så inn i hel&#%®@ dyr skyssbåt ? 

Hvis det er som taxi så er vel pasasjerene villig til å betale litt ekstra for stil. 😄 tror en av sjø-resturanter rundt bergen bruker en Targa. Jeg ser Hummer-taxi og limoer på veien og de er vel ikke de billigste heller. Men TS får svare selv. 

Thomas_h skrev 1 minutt siden:

Hvis det er som taxi så er vel pasasjerene villig til å betale litt ekstra for stil. 😄 tror en av sjø-resturanter rundt bergen bruker en Targa. Jeg ser Hummer-taxi og limoer på veien og de er vel ikke de billigste heller. Men TS får svare selv. 

Det tviler jeg på, for folk flest klager over prisen som er ca 100kr minuttet. De bryr seg nada om kostnadene på båt, hvor langt man har kjørt for å hente de osv osv. Har 4 andre bekjente som kjører taxibåt og de sier det samme. De kjører foresten mørejet, halco og NB. 

Men det får TS avgjøre selv

@Eika. Føler targa/minor er hakket meir praktiske enn en halco. Og båten skal bli kjørt uansett vær og vind her på vestlandet.  Og båten skal bli brukt til frakting av LINJA så de heter no og da må dei ha lett for og gå av og på baugen. 2 motorer er dyrere i drift men meir driftsikker. Ryker en av de kan man komme seg til kai. 
andre bruksområder for denne båten blir guide/fiske

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...