Allan E Startet 19.August.2021 Del på Facebook Startet 19.August.2021 (redigert) Hurtigbåten «Perlen» har i en drøy måned stått på en lekter fortøyd til land ved Stilnestangen etter ulykken ved Gjesskjæra på innsiden av Jomfruland. Kragerø fjordbåtselskap har nå avgjort fartøyets skjebne i samråd med forsikringsselskapet If. – «Perlen» er nå solgt som den er for en symbolsk sum og vi er i markedet for å finne en erstatter, opplyser daglig leder Borgar Slørdal til KV. Det er Pro Motor Nord AS som har kjøpt «Perlen» med en prislapp på 100.000 kroner. Selskapet holder til i Bodø og driver blant annet med berging, reparasjon, kjøp og salg av båter og andre motoriserte kjøretøy. – I slutten av august blir «Perlen» lastet om bord et større kystskip som skal frakte fartøyet til Bodø, sier Slørdal. Er dette en ok måte å gjøre salg på? Trodde den ville få en litt høyere pris ved et salg. Redigert 19.August.2021 av Allan E (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.August.2021 Del på Facebook Svart 19.August.2021 Da må de nok prøvekjøre en del småferger, så de finner en som lager like mye bølger så folk har noe å snakke om Vedr pris så har jeg ingen oversikt over hva som ligger av potensielle kostnadsbomber i den ferga. Hvordan ting er holdt ved like, hva verdien hadde vært ved normal omsetning før skaden, og heller ikke om den er særlig attraktiv. Det antar jeg IF har en gitt peiling på. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Guest Svart 19.August.2021 Del på Facebook Svart 19.August.2021 Pappa, det heter ikke gjesskjæra men perleskjær :P ang prisen så er det noe som skurrer, de har jo betalt for plotter, radar og autopilot, så har de fått med båt, motorer og interiør på kjøpet Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 19.August.2021 Del på Facebook Svart 19.August.2021 Har vel ikke betalt for autopilot... Var det ikke den de ikke fikk slått av da de gikk på Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 19.August.2021 Del på Facebook Svart 19.August.2021 Med en estimert reparasjonskostnad på 3 mill bare for synlige skader så er vel ikke vraket verdt så mye. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Thomas_h Svart 19.August.2021 Del på Facebook Svart 19.August.2021 Det kan tenkes at summen er så lav pga alternativet var skraping. Du kan ta utav alt av verdi og selge det, men vraking koster mye penger og det er altså ikke lengre lov å dumpe det på en strand i India. Så du kan få relativt store oljetankere/fpso/supply for lite penger, men det forplikter at du har kontroll på hvor skipet ender opp etter du har tømt det for verdisaker, selv etter du selger det videre. Du kan google f.eks Tide Carrier. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.