Vikkepinn Startet 19.August.2021 Del på Facebook Startet 19.August.2021 Noen her som kan ta diagnose på en Evinrude 150 HO Ficht ? Har byttet injectorer og det virker som om motoren får for mye bensin og at den trekker falsk luft. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.August.2021 Del på Facebook Svart 19.August.2021 @Eika er vel en av dem som kan mest om de motorene her på forumet. Hvor holder du til @Vikkepinn? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Guest Svart 19.August.2021 Del på Facebook Svart 19.August.2021 Ficht'n har vi ikke holdt så mye på med, kun ett par kamerater som har prøvd å henrette de uten hell. Diagnose programmet til etec får henta ut endel feilmeldinger, men man får ikke gjort så mye med det, som programmering av injektorer, justeringer osv Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 19.August.2021 Del på Facebook Svart 19.August.2021 Hva slags årgang er dette da? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 20.August.2021 Del på Facebook Svart 20.August.2021 Vikkepinn skrev On 2021-8-19 at 12.58: Noen her som kan ta diagnose på en Evinrude 150 HO Ficht ? Har byttet injectorer og det virker som om motoren får for mye bensin og at den trekker falsk luft. Falsk luft og for mye bensin? Er ikke det litt motstridende? :) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
jerognal Svart 22.August.2021 Del på Facebook Svart 22.August.2021 Er det bliit slik som på biler at nye injektorer må programmeres? Da er det vel kun merkeforhandler som klarer det.... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.August.2021 Del på Facebook Svart 22.August.2021 (redigert) Injektorens koeffisient må legges inn i EMM Iallefall på E-tec. Den står på tag'en på injektoren. Antar det er QR-koden. Den vil sikkert funke uten at dette blir gjort, men da ikke optimalt utslippsmessig. Og i verste fall med uheldige konsekvenser. Men vet ikke om det kan forårsake havari da. Redigert 22.August.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
chrisrik Svart 23.August.2021 Del på Facebook Svart 23.August.2021 Scannes QR-kode med en telefon så kommer injektorverdiene opp. Med litt datateknisk ferdighet legges dette enkelt inn, om man har datakabel og diagnoseprogram av litt nyere versjon (v5++). Mange guider på nett, spesielt gode er de på etecownersgroup. Ville ikke tatt sjansen på å bytte uten å programmere. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.