AskeladdenC65 Startet 22.August.2021 Del på Facebook Startet 22.August.2021 Noen som vet hva problemet kan være? I sommer, etter flere dager med temp på over 30 gr, rant det olje ifra påfyllings skruen ved rattet. Tenkte det kunne være trykk pga varmen... Kjente styringa ble litt nappete etter dette. Og nå når jeg skulle ta siste turen før vinterlagring, så startet servopumpen/eller noe, mens G2 motoren putret på tomgang. Ga seg når jeg rørte på rattet. Trudde først det kunne være noe feil med tilten, men det var styringa. Lagde en ganske høy lyd. Hva kan dette være? Garantien går ut neste vår. Er det lurt og kontakte forhandler og opplyse om dette, og eventuelt oppsøke di til våren? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 22.August.2021 Del på Facebook Svart 22.August.2021 Så klart må du kontakte forhandleren. Ikke finn på å rør en skrue så lenge du er innenfor garantitiden, du kan i verste fall miste garantien om du begynder å kødde med ting selv. Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 22.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2021 Hadde virkelig satt pris på flere tips/råd om hva dette kan være... Er det noen eksperter der ute? 😂 Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 23.August.2021 Del på Facebook Svart 23.August.2021 Hvorfor tar du den ikke til leverandør? dette er vel kompakt kombinert system ulikt alle andre motorprodusenter! neppe noen her som har mekka på dette systemet enda! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
AskeladdenC65 Svart 23.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2021 Det er fordi att båten er tatt opp og ligger på en opplagshenger. Og langt til Trondheim. Men ringte til forhandler og snakket med verkstedet. Ettersom det ikke har gått noen alarm, så kunne ikke di gjøre noe... Heldigvis garanti på motor til 2024,så vi får se hva som skjer når jeg sjøsetter april neste år. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 23.August.2021 Del på Facebook Svart 23.August.2021 er visst en kjent feil på disse med servoen, men de pleier følge det opp på servicer. må nok til forhandler Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 23.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2021 Det sa di selvfølgelig ingen ting om... Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 24.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2021 På hvilket grunnlag kan du si dette med att det er en kjent feil på servoen på disse motorene? Rykter eller har du lest om det? Kunne vært greit for meg og hatt noe håndfast og slått i bordet med ovenfor verkstedet, som aldri har hatt noe problemer med dette tidligere, ifølge dem selv. 🙄 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 (redigert) Det er nok ventilene og sensorene baki der. Hvis du venter til etter garranti tiden så koster det deg 20-25 båt penger bare i deler også koster det deg 7.5time arbeid til 1.3 båt penger i timen Det er en grunn til at jeg advarer mot G2 Redigert 24.August.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 -morten- skrev On 2021-8-23 at 7.36: Hvorfor tar du den ikke til leverandør? dette er vel kompakt kombinert system ulikt alle andre motorprodusenter! neppe noen her som har mekka på dette systemet enda! Nei da har jeg vel ikke gjort det :P Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 24.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2021 Men hva med att di sier att di ikke gjør noe før det går alarm? Viss det er ventiler/sensorer som er problemet, skal det da gå en alarm? Innrømmer att jeg ikke visste nok om G2 motorene før jeg handlet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 (redigert) Ventilene gjør at det lekker og hakker, sensorene gjør at servopumpa lever litt sitt eget liv. Jeg har aldri hatt det problemet selv, så vet ikke om alarmen går. Har bare vært med å fikse problemene og vet hvor mye jobb der er. Bare be forhandleren fikse det, de får ta kontakt med frydenbø så sender de deler og godkjenner ett lass med timer :) Nå til høsten, er det jævla viktigt at du fyller bensintanken med den lurium flaska for konservering, uten den så er det lett at du finner mye hvit gugge i fuel systemet til våren. G2 er ekstremt følsom for den etanol holdige 95'n. Redigert 24.August.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 24.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2021 Takk for svar Eika. Vet du hvor det eventuelt lekker? Ved ratt eller i motor? Og fylte på ei flaske av dette middelet jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 24.August.2021 Del på Facebook Svart 24.August.2021 Har vært baki på motoren problemene har vært på de vi har fiksa, så motoren må skrues av båten for å komme til alt. Der har du lurium'n jo :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.