Jump to content

Problemer med servostyring på Evinrude G2 250 HO.

AskeladdenC65

Recommended Posts

Noen som vet hva problemet kan være? I sommer, etter flere dager med temp på over 30 gr, rant det olje ifra påfyllings skruen ved rattet. Tenkte det kunne være trykk pga varmen... Kjente styringa ble litt nappete etter dette. Og nå når jeg skulle ta siste turen før vinterlagring, så startet servopumpen/eller noe, mens G2 motoren putret på tomgang. Ga seg når jeg rørte på rattet. Trudde først det kunne være noe feil med tilten, men det var styringa. Lagde en ganske høy lyd. Hva kan dette være? Garantien går ut neste vår. Er det lurt og kontakte forhandler og opplyse om dette, og eventuelt oppsøke di til våren? 

Det er fordi att båten er tatt opp og ligger på en opplagshenger. Og langt til Trondheim. Men ringte til forhandler og snakket med verkstedet. Ettersom det ikke har gått noen alarm, så kunne ikke di gjøre noe... Heldigvis garanti på motor til 2024,så vi får se hva som skjer når jeg sjøsetter april neste år. 

På hvilket grunnlag kan du si dette med att det er en kjent feil på servoen på disse motorene? Rykter eller har du lest om det? Kunne vært greit for meg og hatt noe håndfast og slått i bordet med ovenfor verkstedet, som aldri har hatt noe problemer med dette tidligere, ifølge dem selv. 🙄 

Ventilene gjør at det lekker og hakker, sensorene gjør at servopumpa lever litt sitt eget liv. 

Jeg har aldri hatt det problemet selv, så vet ikke om alarmen går. Har bare vært med å fikse problemene og vet hvor mye jobb der er. Bare be forhandleren fikse det, de får ta kontakt med frydenbø så sender de deler og godkjenner ett lass med timer :) 

Nå til høsten, er det jævla viktigt at du fyller bensintanken med den lurium flaska for konservering, uten den så er det lett at du finner mye hvit gugge i fuel systemet til våren. G2 er ekstremt følsom for den etanol holdige 95'n. 

Redigert av Guest (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...