Torsen67 Svart 8.September.2021 Link til dette innlegget Svart 8.September.2021 nomen skrev On 6.9.2021 at 15.10: @Torsen67Trådstarter har gjentatte ganger nevnt at å skifte skifte slangene i sin helhet er meget arbeidskrevende. Så i dette tilfellet kan det være at en reparasjon på stedet er veien og gå. Til trådstarter: Om du står fast, ring til f.eks. Hydroscand og spør om de kan hjelpe deg på stedet. Jeg vet de har servicebiler ved flere av sine avdelinger. Joda, men TESS sine slanger er veldig fleksible. Selv om det ser trangt ut, så kan dette fort være enklere enn man tror. Jeg tenker to mann klare dette fint.. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 8.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2021 For syvogtrygvende gang: Det er ikke engang mulig å få ut de slangen som alt sitter der uten å skjære opp dekket med vinkelsliper! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Vinkelsliper er et ypperlig verktøy det. Men få nå skrudd de koplingene på igjen da! De har jo stått på samme slange før, så da vet du at de passer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mastiff Svart 9.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 (redigert) Det ble gjort i går! Jeg kjøpte to verktøy, og til sammen fungerte de perfekt. Først for å kappe slangen, så enden ble fullstendig rett: Og så for å holde fast slangen mens jeg skrudde nedpå fittingen: Jeg surret et gummiark rundt slangen noen ganger som beskyttelse, skrudde den fast og kjørte i vei (etter å ha prøvd konseptet på en avkappet slangebit først, selvsagt). Det fungerte perfekt og ble feiret med en god weissbier! Redigert 9.September.2021 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Mastiff skrev 15 minutter siden: Det fungerte perfekt ble feiret med en god weissbier! Vel fortjent etter å ha fått jobben gjort! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
nomen Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Mastiff skrev 1 time siden: Det ble gjort i går! Jeg kjøpte to verktøy, og til sammen fungerte de perfekt. Først for å kappe slangen, så enden ble fullstendig rett: Og så for å holde fast slangen mens jeg skrudde nedpå fittingen: Jeg surret et gummiark rundt slangen noen ganger som beskyttelse, skrudde den fast og kjørte i vei (etter å ha prøvd konseptet på en avkappet slangebit først, selvsagt). Det fungerte perfekt og ble feiret med en god weissbier! Jøss så mye styr. Hvorfor skiftet du ikke hele slangen isteden?????? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Mastiff Svart 9.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Hvorfor leser du ikke mer av tråden før du svarer noe vas som ikke er mulig? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.September.2021 Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Det var ironisk ment? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Mastiff Svart 9.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2021 Ah, sorry... Ironi kommer iblant ikke så godt gjennom skjermen min... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.