Jump to content

Smøring av clutch huset


Guest jko

Recommended Posts

På VP AQ170 er det en liten smøre kopp på toppen av clutch huset er det meningen at denne bare skal gis noen omdreininger hver gang man har bruk motoren eller skal det smørres mye,

 

I forbindelse med at jeg gjenget opp en bolt til feste av aggregatet tok jeg dette av og det var ikke mye greas inni dette. noen som har litt innformasjon.?

 

Brukes det vanlig motorolje på vp 270 drev??

 

Jeg er ekstremt lite motorkyndig men prøver å lære

Link to post
Share on other sites

Fårstår ikke helt det med olje, den vil jo bare legge seg i bunnen hvis du bruker bare litt. Fylles til et vist nivå skal det jo ikke da hadde det vel hvert peile stav. Jeg trodde det skulle brukes grease på agrunnav.

 

1. Det er grease som er brukt tidligere.

2. denne vil lande på aksling og smøre denne(tror jeg.).

3. Mekanikerene (1STK BIL OG 1 STK LANDBRUK) MENTE AT DET SKULLE BRUKES GREAS.

 

unnskyld bruk av store bokstaver var borti caps lock

Link to post
Share on other sites

Pst.Kjøp grease av kvalitet...noe som tåler turtall.Husk dette går bortimot 5000 runder i min.(Mye mer enn et hjul på en bil f.eks). Dette ble jeg anbefalt av mekanikere på VP.Forøvrig hadde jeg fullstendig havari på dette lageret ifjor så jeg har lært.Bør skaffe deg en nippel som passer ned på gjengene og pumpe/presse ned grease men da bør drevet være avmontert så du ikke "blåser" av simringene som skal tette for eventuellt vanninntrenging fra belgen.Forøvrig er det vanlig motorolje på drevet. Lykke til.Hilsen Jørgen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...