paarsand Startet 26.August.2021 Del på Facebook Startet 26.August.2021 Se vedlagte video. Er dette noe jeg bør gjøre noe med til høsten? Eller er det normalt. I såfall tiltak vurderes. Hvilke? På forhånd takk båtguruer. 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
paarsand Svart 26.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2021 Vet at det foretrekkes å opplyse om type og modell. Men i all ærlighet vet jeg ikke mer enn det dere ser i videoen. Har reparert noen simmeringpakkbokser tidligere. Men denne er litt fjern for meg. Ny båt for meg i fjor. Har strengt tatt dryppet litt som nå siden jeg kjøpte den. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 26.August.2021 Del på Facebook Svart 26.August.2021 Denne har talgpakning. Prøv å løsne bolten på toppen av pakkboksen, for å stramme litt på den store mutteren . Ta det forsiktig så det ikkje blir varmgang. Om ikkje det hjelper må du legge i nye pakninger Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.August.2021 Del på Facebook Svart 27.August.2021 (redigert) paarsand skrev for 15 timer siden: Har strengt tatt dryppet litt som nå siden jeg kjøpte den Som Jakob T sier stram et 1/4 tørn på glan og se kan godt halvere dryppingen. Håper jeg ser feil er det strips på slangen til pakkboksen det skal være 2 rustfrie slangeklemme i hver ende på den slangen. eller 1 slik i hver ende på alangen. Hva er dette , mulig det har hvert en fettkopp der, eller en slange fra en fettkopp. Redigert 27.August.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
paarsand Svart 27.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2021 Kan jeg skru på denne mens jeg ligger på vannet? Eller rådes det å være tørr under kjølen? Jeg har også reagert på stripsene. Får bytte de ut. Jeg trodde den muffa kun var for beskyttelse da den ligger an mot eksos. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.August.2021 Del på Facebook Svart 27.August.2021 (redigert) Jeg ville ikke rørt på noe før du får på slangeklemmer. Sklir slangen av kommer sjøen inn. Slangen går fra Hylserøret til Pakkboksen og holder sjøvannet ute, dryppingen din kan også komme fra at gummislangen ikke er tett mot pakkboksen. Er det en utvekst pil på bilde elle skulle pakkboksen hvert lenger inn i gummi slangen? Kan se ut som pakkboksen er på vei ut. Det er 40 år side jeg var borti den typen boks husker ikke hvor lang den var. Mulig noen her kan si om den skulle hvert lenger inn i gummislangen. Ta flere bilder. Redigert 27.August.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 27.August.2021 Del på Facebook Svart 27.August.2021 paarsand skrev 27 minutter siden: Jeg trodde den muffa kun var for beskyttelse da den ligger an mot eksos. Høres ikke bra ut bilde. Er eksosen varm? eller blandet med sjøvann. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 27.August.2021 Del på Facebook Svart 27.August.2021 paarsand skrev 36 minutter siden: Kan jeg skru på denne mens jeg ligger på vannet? Eller rådes det å være tørr under kjølen? Jeg har også reagert på stripsene. Får bytte de ut. Jeg trodde den muffa kun var for beskyttelse da den ligger an mot eksos. Ingen problem. Ta en kart tørn i slengen, og sjekk hvor mye det drypper. Du skal ha ca 2-5 dråper i minuttet når alt er perfekt. Heller mer enn mindre. Enig med deg, slangen er nok bare beskyttelse. Du finner nok en slange med slangeklemmer under. Ellers hadde det kommet mye vann inn... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.