Ttopp Startet 29.August.2021 Del på Facebook Startet 29.August.2021 (redigert) Er i ferd med å monter nye skroggjenomføringer(trudesign). Men lurer på om det er nødvendig å forrykke skroget for å montere disse. Det gikk jo bra med det som var der fra før. I kassa bak på lenseventilen har jeg valgt å montere såkalte forsterkninger på ventilen. I følge bruksanvisningen for å oppnå en eller annen iso.. står det at skroget må være 2 cm tykt her har jeg 1,7-1,8 cm tykkelse. Burde ikke dette holde? Redigert 29.August.2021 av Ttopp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 29.August.2021 Del på Facebook Svart 29.August.2021 Støttekragen til Trudesign er grei hvis det skulle være risiko for tråkk på gjennomføringen. Ellers monterte jeg mine gjennomføringer direkte i skroget med epoksy, etter å ha rengjort og slipt rent de gamle hullene. Satte på mutterne innvendig med fugemasse tilsvarende Tec7 under som «pakning» dagen etter (fugemassen er just in safety case, om man kan si det slik😄). Etter fugemassen var herdet kappet jeg gjennomføringene med en baufil såpass at ventilene kunne skrus helt ned til mutteren med Loctite 5331 (for plastgjenger) på gjengene. Noe tøyt ut og la seg som en fin pakning mellom ventilene og mutterne. Ved å skru ventilene helt ned til mutterne oppnås større stabilitet enn å bare skru ventilene på i enden av de lange gjennomføringsgjengene. Null fare for tråkk hos meg da gjennomføringene er inni skap. Har så langt holdt tett og godt, på tross av at skroget hos meg er så tynt som 12mm. Enkelte av ventilene åpnes og lukkes ukentlig, mens andre åpnes/lukkes bare av og til for at de ikke skal gro igjen. Etter jeg monterte Trudesign åpnes og lukkes ventilene konsekvent med lillefingen, bare for å kjenne på den tilfredsstillende følelsen av å ha brukt pengene på riktig produkt😁 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.