Jump to content

Kjølruller prosjekt

Wooodieee

Recommended Posts

Har en liten opplagshenger hvor jeg for tiden kun har en selvjusterende vugge bak og skal lage ihverfall en dobbelrolle, mulig det blir en enkel også. Er klar over at man kan få kjøpt ferdige, men de er ofte veldig dyre og må uansett modifiseres en del for å passe min vogn uansett. eksempel på lignende er https://www.watski.no/dobbel-kjolrull-11JpO?artnr=113857&gclid=Cj0KCQjwpreJBhDvARIsAF1_BU3LSetWC6Xsm95qHKNCnzsFje28hT2Naa_Ubbra22NEAGlG8hPmYloaAhhaEALw_wcB. Tenkte å bruke 200 mm kjølruller fra biltame, noen vinkeljern og gjengestang med bolter på hver side som "aksling" for kjølrullene. kal oppdatere her hver gang jeg gjør noe 

Er jo smart påfunnet dette nesehjulet ditt, men er det ikke en ulempe at det er låst i rett fram stilling?

Det hadde muligens vært bedre med et nesehjul slik som er på båthengere, tilhengere og campingvogner, altså et nesehjul som dreier seg selv etter retningen du drar hengeren.

Nå vet ikke jeg hva slags underlag det er du skal dra hengeren på, eller vekta på båten, men dette var en tanke som slo meg da jeg så din konstruksjon.

Redigert av Jannmar (see edit history)
Jannmar skrev for 1 time siden:

Er jo smart påfunnet dette nesehjulet ditt, men er det ikke en ulempe at det er låst i rett fram stilling?

Det hadde muligens vært bedre med et nesehjul slik som er på båthengere, tilhengere og campingvogner, altså et nesehjul som dreier seg selv etter retningen du drar hengeren.

Nå vet ikke jeg hva slags underlag det er du skal dra hengeren på, eller vekta på båten, men dette var en tanke som slo meg da jeg så din konstruksjon.

Ja det er riktig det. Men hengeren er veldig lett å går fint og løfte fronten selv men båten på. Underlaget er sand for nesehulet. Så stor flate er viktig. Takk for innspill 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...