mrtiger Startet 2.September.2021 Link til dette innlegget Startet 2.September.2021 (redigert) Hei, Skal kjøpe en ny mercruiser V6 250hk til en windy 22 DC. er litt usikker på om jeg skal velge direkte kjøling eller men ferskvann kjølt motor. koster oppunder 40.000kr mer for ferskvann kjøling. Båten ligger i en båthavn i Fredrikstad og blir brukt ut til Hvaler. I Fredrikstad er det brakkvann og saltvann rundt hvaler øyene. hvilken ulemper får jeg med en direkte kjøling på motoren. Mercuiser lager selv toppene selv og bruker bedre jern/stål i blokkene en tidligere og med mindre porer i kjølegangene. Selger mener at det har blitt så bra at det ikke er problemer med direkte kjøling og levetiden ikke vil bli noe kortere en ferskvann kjølt motor. viktig å kjøre rikelig med frostvæske gjennom motor før vinteropplag. noen erfaringer? Redigert 2.September.2021 av mrtiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 2.September.2021 Link til dette innlegget Svart 2.September.2021 (redigert) Får man 4,5 literen uten ferskvannskjøling altså? Uansett får vel motoren en bedre driftstemperatur med ferskvannskjøling (altså varmeveksler). Redigert 2.September.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Cerberus Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Jaha. Kor mykje er en tilsvarende Volvo Penta har du sett på det Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 3.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 (redigert) Har ikke fått noen priser på vp, etter å ha ventet 3 uker på et tilbud har jeg gitt opp:( Men de er nok litt dyrere. Redigert 3.September.2021 av mrtiger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Jeg vil tro prisforskjellen vil gjenspeile seg i bruktverdien på båten. Så det er jo også et moment å tenke på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Cerberus Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 (redigert) Tja heller billigere vil eg sei. Rett nok utgått kampanje men dog Redigert 3.September.2021 av Cerberus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.