joelle Startet 5.September.2021 Link til dette innlegget Startet 5.September.2021 Har akkurat begynt å skru på en 2005 johnson 5 hk, fire takter. siden den har null komp, å vann i olja så regner jeg med at det er topp pakkningen som er gåen. Har nå lossnet alle skruer under det nedre dekslet, å normalt så er det bare å løfte av motoren. Men nei da. Her er det noe jeg ikke skjønner. Er det noen som har gjort det samme, å kan gi meg en hint om hvordan jeg får dette til? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.September.2021 Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 ikke skrudd på disse små 4t motorene, men hørt om tilfeller der drivakselen har sittet veldig godt i splinesen på veiva. Kanskje det som skjer her? Ellers så er vel dette samme motor som Suzuki DF5..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
joelle Svart 5.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Stemmer at det er samme motor som df5 ja Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.September.2021 Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 har du sett på nett om du finner videoer på demontering eller servicemanual? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sørlandet2 Svart 7.September.2021 Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 Er det nødvendig å ta av motoren stammen for å skifta topp-pakning? Er det ikke mulig å ta av toppen mens plukka står på stammen? Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 7.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 Deet er omtrent umulig å komme til for å skifte topp pakning uten å ta av den nedre delen av dekselet Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 7.September.2021 Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 Jeg splitta en 4hk yamaha på følgende måte. (Se bilde). To trebord til mothold mot en takstol i garasjen og en jekkestropp rundt motor for å «jekke» den løs fra stammen. Ps. Bilde ble ligger på siden når jeg la det inn her. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.