Jump to content

Johnson 5hk 4 takter. Hvordan løfte av motor fra stammen

joelle

Recommended Posts

Har akkurat begynt å skru på en 2005 johnson 5 hk, fire takter.

siden den har null komp, å vann i olja så regner jeg med at det er topp pakkningen som er gåen.

Har nå lossnet alle skruer under det nedre dekslet, å normalt så er det bare å løfte av motoren. Men nei da. Her er det noe jeg ikke skjønner.

Er det noen som har gjort det samme, å kan gi meg en hint om hvordan jeg får dette til?

ikke skrudd på disse små 4t motorene, men hørt om tilfeller der drivakselen har sittet veldig godt i splinesen på veiva. Kanskje det som skjer her?

Ellers så er vel dette samme motor som Suzuki DF5..?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg splitta en 4hk yamaha på følgende måte. (Se bilde). To trebord til mothold mot en takstol i garasjen og en jekkestropp rundt motor for å «jekke» den løs fra stammen. 
Ps. Bilde ble ligger på siden når jeg la det inn her.

85E0BC7D-1780-433F-89F8-EED6CCB8EC3C.jpeg.56461bc9634538e74f6e016781424ad7.jpeg

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...